/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
No Signal input?
Fra : Tavish
Vist : 1154 gange
20 point
Dato : 12-06-09 02:05

Hej.

Her for et stykke tid siden prøvede jeg at tænde min computer da havde virket fint dagen inden.
da jeg tændte den og ventede på at skærmen tændte, skete der ingenting. selve maskinen tændte men skærmen tændte ikke at sig selv og når man selv tænder skærmen står der bare "No Signal Input" og så slukker skærmen meget hurtigt igen eller dvs går i standby mode.

jeg har tjekket om skærmen er sat ordentligt til computeren og det er den.
så har jeg kigget lidt på nettet og nogle folk siger det kan være grafikkortet og nogle siger det kan være strømforsyningen. så er lidt lost. har prøvet lidt af hvert.

det skal siges at det lyder på maskinen som om den ikke rigtig tænder helt men bare tænder blæserene.

det er en HP Pavillion. jeg kan ikke rigtig give nogle andre informationer da jeg ikke kan tænde computeren. men hvis det er til nogen hjælp mener jeg at grafikkortet er et Nvidia Gforce 7600.

På forhånd tak

Jacob/Tavish

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-09 02:26

Prøv med en anden skærm, om du så kan se noget, min teori er at der er problemer med grafikkortet, ud fra din forklaring, prøv om den sidder løs eller tag den ud og ind igen, bare for at være sikker på at forbindelsen i skikket er ok, pas på med statisk elektricitet når du roder i computerens indre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-09 08:41

Ja som o.v.n anbefaler, så prøvførst at tilslutte en anden skærm! - Det er den billigste løsning på problemets opklaring.
Prøv også din egen skærm på en anden PC, og se om den fungere korrekt her.
En sådan udelukkelsesmetode, får dig nærmere på opklaringen om fejlend placering.

En teoretisk mulighed er, at der kan være en skade på skærmkablet, så en af de vigtige forbindelser ikke er i funktion. - Det er dog kun teoretisk, da det sjældent er et kabel der flyttes rundt på.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 12-06-09 08:51

Sæt din interne højtaler til og skriv herinde hvor mange beep den kommer med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 13:36

No signal....................strømforsyning er OK
Så det kan være:

Defekt datakabel
Defekt skærmkort > hvis der er indbygget skærmkort, kan det klares med et nyt som sættes ind i en PCI eller AGP holder

Har den tabt driveren så vil skærmen vise noget tekst i opstarten

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 12-06-09 15:40

Jeg er ik sikker på hvordan man tager grafikkortet ud, og det med interne højtalere er jeg heller sikker på men prøver lige de ting med en anden skærm osv. og så skriver jeg tilbage:) men tak for hjælpen indtil videre:)

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 12-06-09 15:59

har prøvet på en anden com nu og der virker skærmen fint. så det må være selve computeren. kan jeg få noget vejledning i hvordan man tager grafikkortet ud?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 18:23

Skærmkortet på en stationær computer kan være indbygget eller et kort der er sat i.

1. Det lille hullede stik (15 huller) som du sætter skærmkablet i kan sidde lodret sammen med en masse andre stik, og så er det indbygget.

2. Det lille hullede stik kan også sidde vandret på en skinne, og så er det et "løst" skærmkort.

3. Der kan også være begge dele bag på computeren.

Lad os lige høre hvad du har siddende. 1. eller 2. eller 3.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 12-06-09 18:28

jeg tror det er et løst altså det stik man sætter skærmkablet i går ud bag på comen men sidder ikke sammen med nogle andre stik. så tror det er løst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-09 19:09

Ja - når det sidder alene, er det et "løst" skærmkort.

Så er der mulighed for at en af skruerne på skærmkortet har løsnet sig så kablet ikke kommer helt på plads.

Når du kigger på comp. og CD vender hen mod dig så kan der i venstre side sidde en plade som kan tages af, når 2 skruer bag på er skruet ud. Evt. "skydes" pladen lidt bagud.

Ved adskillelse af comp. skal strømstikket tages ud.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 12-06-09 21:29

ja altså mener du bare den plade man tager af for at åbne comen op?:)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-06-09 08:51

Ja det er hele overfrakken der skal af.
Der hvor du så har alle indstikskortene siddende, dem der sidder vinkelret på motherboarded, og sat fast med en skrue; her løsner du bare den skrue til det syge kort og trækker det forsigtigt ud, så du undgår skade på tilslutnings connectoren på motherboarded.
Det er såmen ikke så indviklet endda.
Husk blot, hvis der er noget du er i tvivl om, så spørg heller en gang for meget, det er det billigste!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 10:03

Ja det er den store sideplade eller som Severino siger " hele overfrakken "
(ikke alle computere samles/skilles ad på samme måde)

Men du kan lige se om stikket på det skærmkort sidder løst eller er trykket lidt ind.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-06-09 13:59

Nej Eyvind det må jeg give dig ret i, jeg har selv flere af de "store madkasser".
Nogen af dem har blot en plade i siden, andre skal overfrakken løftes af, og så er der den hvor hele frakken skal skydes bagud.

Jo de er meget forskellige, men endnu har jeg ikke ødelagt noget som min CO2 ikke har kunnet få til at hænge sammen igen.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 13-06-09 14:30

okay, hvad så når jeg har taget det ud ? :) skal det så bare i igen? :) eller ?:)

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 13-06-09 15:05

jeg kan ikke få det ud mit grafikkort da det sidder fast på nogle at stikkene der sidder direkte på bagsiden af comen. kan heller ikke finde nogle skruer på det. så ved ik helt hvad jeg skal gøre:(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-06-09 15:29

Der er stor sansynlighed for at kortet er færdigt, o du skal have et nyt, men inden da, kan du checke alle printontakterne i bunden af kortet, om der skulle være noget der ser mistænkeligt ud.
Hvis de er anløbet af ir eller på anden måde, ikke kan danne kontakt, så kan du med en let hånd og et blækviskelæder, rense disse kontakter.
Men lad være med at gramse for meget på printet med de bare fingre. Det skal du ikke af to grunde.
1.) Der kan være statisk elektricitet, somkan skade kortet.
2.) Fedt fra huden, kan være skadelig for printbanerne og kontaktfladerne, især hvis du udskiller for meget salt i sveden.

Dit skærmkort har udgang på bagsiden af din PC, og stikket til skærmen, sidder på en metalskinne, som holder kortet på plads i kabinettet, med en enkel skrue øverst oppe. Denne skrue skal fjernes,og du kan forsigtigt lempe kortet ud af dens kontaktholder.

Er der noget du ikke forstår, har misforstået, eller ikke fatter, så skriver du bare igen.
Vi plejer at være ret tålmodige på dette område.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-09 16:39

For lige at være sikker på at vi taler om det samme, så kig her på billedet.

Jeg har tilfældigvis mit barnebarns computer til reparation.

på Hans maskine sidder der et blåt stik ca. på midten af bagsiden på computeren
Det er stikket til skærmen, og det sidder på et "løst" skærmkort.
http://peecee.dk/upload/view/175530

.........................................Hvor sidder dit stik.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 13-06-09 23:47

hej severino og eyvind=)

Eyvind Mit stik sidder præcis som det på billedet. =)

Og tak for det tip severino det prøver jeg lige imorgen tidlig.

og tak for jeres tålmodighed håber snart jeg med hjælp fra jer kan få ordnet dette problem:)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-09 14:17

Ok - så skal du ind til dit skærmkort. (størmkablet tages lige fra)
På billedet kan du oppe til højre se en af de 2 skruer som holder sideskærmen fast.
Alle comp ser ikke sådan ud.
Ved at skrue de 2 skruer ud kan sidepladen tages bagud og væk.

Nu kan skærmkortet ses og det holdes fast med en + skrue - og kan trækkes vrikkes forsigtigt ud.

Når du er nået dertil snakker vi om hvad du så skal.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 14-06-09 16:16

ja har prøvet at tage skærmkortet ud og sørge for der ikke var noget snavs eller noget på dens connecter plads og satte det i igen, men det virker stadigvæk ikke. :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 16:22

Så kan du godt finde penge pungen frem, du skal ud og købe et nyt grafik kort, hvis du vil have forslag fra os, så fortæl hvad det er for et grafik kort du har nu

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-09 16:29

Den er jo slet ikke så dyr, en Geforce 7600 hvis det er en magen til den her:
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=3784

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 14-06-09 16:57

er du sikker på det vil virke ? at bare sætte en ny i?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-09 17:26

Hvis skærmen virker sammen med en anden computer, JA men der er et men, så sikker som jeg kan være, uden at have computeren mellem hændrene, efter at have sat et nyt grafik kort i, så skal du hente drivere til den, men måske er der en cd med, det var der ikke da jeg skiftede grafik kort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-09 18:00

Alt efter hvilken computer det er, vil det måske være nemmere med et grafikkort med passiv køling.
Altså ingen grafikkortblæser og heller ingen støj.

Så hvad hedder det kort du har taget ud og sat i igen.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 14-06-09 23:35

Jeg mener det er et Nvidia Gforce 7600:) altså det vil være helt fint for mig at bare købe et nyt af dem, vil bare gerne være sikker på det virker at bare sætte et nyt grafikkort i.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-09 00:24

Du kan ikke være 100% sikker på de råd du får fra os, vi kan jo ikke se eller føle maskinen, hvis det er en Geforce 7600, så kan den udskiftes med den jeg viser i linket oven over, PC-huset har sikkert tilbud på disse grafik kort, de er cirka dobbelt så dyre andre steder, ellers ville jeg også foreslå en uden blæser.
Kan du vise os et billede af kortet og måske også soklen den sidder i ? Du kan lægge billederne op på Peecee, lige som Eyvind gjorde med computer billedet, klik på Gennemse og find billedet, og klik så på Upload: http://www.peecee.dk/ hvis du skriver din e-mail adresse i feltet til højre, så kan du slette billedet når vi har set det, det gør jeg og jeg får ingen spam mail fra Peecee (eller andre)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-09 07:04

Hvis din maskine er en af de hurtige, ville jeg nok fortrække et grafikkort med køling.
Jo hurtigere at disse processorer skal flytte brikkerne, jo mere sved får den på panden.
Selv min gamle 266 MHz, fik et andet grafikkort, det blev så varmt at det frøs billedet.
Efter motering af en lille blæser oven på køleripperne, forsvandt problemet.
Så det er ikke uden grund, at der sættes kølere på kortet, især til de kort der skal arbejde hurtigt.
Så må den smule ekstra støj, hellere være der, istedet for at man selv bliver for varm af galskab.

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 15-06-09 23:40

Jamen det lyder jo alt sammen meget godt. ja min pc er helt fin og den kørte helt fint før med skærmkortet med blæser så tror bare jeg køber det for at være på den sikre side:)
jeg kan jo altid bare have hørebøffer på så for ikke at høre støjen:) så håber jeg det virker med et nyt skærmkort.

kan de kort da godt bare lige fra det ene sekund til det andet stoppe med at virke?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-09 23:50

Ja det kan et grafik kort eller en anden dims i computeren sagtens, en eller anden lille dims på kortet er kortsluttet eller brændt af, og så virker hele kortet ikke.
Den jeg oplevede stod af på jobbet, nogen lunde samme fejl som hos dig, jeg kunne intet se på skærmen efter No signal input, men jeg kunne høre bip når computeren startede og den velkendte ding dong fra Windows XP da den kom på, men intet på skærmen, bare et nyt grafik kort og så var der billede igen.
Du skal være nogenlunde sikker på hvilken port på computeren, som er ledig til grafik kort, der findes flere slags: PCI - PCI Express _ AGP bare for at nævne nogen, jeg tror dit grafik kort er et PCI Express kort

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 13:02

men o.v.n jeg høre ingen bip eller noget fra min com når jeg tænder den?

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 13:02

og forresten skærmkort og grafikkort er det samme ikke? :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-09 13:14

Jo skærm kort og grafik kort er det samme.
De fleste computere kommer med et lille bip når de starter, det er når RAM er indlæst og i orden, Windows kan sættes til at være lydløs, det er noget som man selv skal gøre efter installering, ellers kommer der en lyd når du logger på og når du logger af/lukker computeren.
Min HP computer har ingen bip lyde, de forsvandt da den indbygged lyd kort stod af, nu hører jeg kun når Windows logger på og af.
Men du hører selvfølgelig kun Windows lyden, hvis du har tændt for højtalerne, bip lyden kommer er andet sted fra og kan høres selv om du har slukket for højtalerne, der er forskellige bip lyde, de kan bruges til fejlfinding, hvis du ingen bip lyd hører, er du så sikker på at computeren i det hele taget starter? Så er det jo slet ikke sikkert at grafik kortet fejler noget

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 13:56

nej ved nemlig ik om computeren starter. altså det her problem kom bare fra den ene dag til den anden. Jegslukkede den en aften, og så om morgenen da jeg prøvede at tænde den stod skærmen bare på standby og tændte ikke af sig selv.

nu når jeg prøver at tænde den med højtalerene og det hele sat til kommer der ikke nogen windows start lyd eller noget, men man kan godt på den til at køre diskdrevet ud.
så jeg tror den tænder.

da det skete første gang slukkede jeg den bare og tændte igen og så kørte den fint men da jeg så slukkede den og prøvede at tænde den igen skete det så igen og nu er den sådan hele tiden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-09 14:22

Du skal vist i gang med en fejl finding, jeg tror ikke på grafik kortet mere

Kommentar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 16:10

har lige prøvet at sætte min lillebrors grafik kort i min com, og så virker den:) så det er grafikkortet der er i stykker. så skal sgu bare have et nyt af dem:)

Godkendelse af svar
Fra : Tavish

Dato : 16-06-09 16:16

Tak for svaret o.v.n.. :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-09 01:26

Selv tak - godt du fandt ud af at det var grafil kortet, hvis du køber den fra PC-Huset så er det et billigt grafik kort du får.
Jeg blev en del usikker til sidst, men du fandt fejlen