/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
netwærks spørgsmål
Fra : JeffO
Vist : 554 gange
60 point
Dato : 08-06-09 18:58

hejsa.

Jeg har fået en bærbar og er online med den over min trådløse router netgear wgr614v9.
Jeg er så studset lidt over at hvis jeg lave en speed test over wireless, så er min hastighed 4 mbit hvorimod hvis jeg sætter mit lan kabel til 20 mbit hvilket jeg også betaler for..
Har så ringet til netgear for at få noget hjælp. men de kunne ikke hjælpe, da det eneste de kunne gøre var at give mig en firmware updatering. hvilken jeg allerede havde installeret.

her kommer mit spørgsmål så.
kan jeg på en eller anden måde via routeren bestemme hastigheden på de tilkoblede enheder..?? eller er der en anden løsning??

på forhånd tak for hjælpen

JeffO

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 70 point
Dato : 08-06-09 19:17

Hastigheden er afhængig af hvor godt signal du har mellem router og pc. Din router køre AUTO speed, og tilpasser hastigheden i forhold til hvor god forbindelsen den er, da den hele tiden forsøger at opretholde den.
Havde den kørt med en fast indstillet hastighed, ville den hægte dig af hvis signalet blev for dårligt.

Du skal også være opmærksom på, at hvis der er flere trådløse enheder tilkoblet routeren, vil de være den med det dårligste signal, der bestemmer routerens hastighed.

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 08-06-09 19:47

jeg sidder få meter fra routeren. Har forsøgt mig lidt på routerens konfig. via browseren+198.162.1.1 men tør ik rigtig ændre noget hvilket nok også er klogt..
Restettede routeren og gik så ind på den via bærbaren via kabel og opsatte den. men nu kan jeg kun komme ind på routeren via min bærbar via lan kabel. kan jeg ikke ændre det. eller skal jeg resette den på ny og starte helt forfra på min stationær, for at kunne få adgang fra min stationær.??

Men hvordan kan det være at med kabel får 20 mbit. og kun 4 trådløs når jeg sidder klods op af den. kan bare ikke helt forstå det.

Undkyld hvis min tekst er lidt forvirrende. det er kun fordi jeg selv er det

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 08-06-09 20:20

Problemet på uforklarlig vis løst
Men mange tak for hjælpen. du får lige nogle points Severino..

Godkendelse af svar
Fra : JeffO

Dato : 08-06-09 20:21

Tak for svaret severino.