/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad går der lige galt her...?
Fra : WoflerPro
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 06-06-09 21:33

Hej nørder.
(Jeg høre til dem der mener at "nørd" er et kompliment, og positivt ladet)
Jeg bliver også selv kaldt nørd.

Men det er dog ikke nok til at jeg umiddelbart kan finde ud af hvad der er galt med min svogers bærbar.
Det er en Packard Bell EasyNote W3344 D, med WinXP på.

Under opstart af Windows får jeg denne stopskærm:
http://peecee.dk/upload/view/174118
Jeg kan intet. end ikke få lov at åbne DVDdrevet for at se om jeg kan boote fra en CD.

Jeg har forsøgt at afmontere DVDdrevet helt for at se om det var det der skabte problemer i i opstarten. Men helt uden ændringer. Jeg får den samme stopskærm.

Håber en af Jer kan hjælpe mig med at tyde de koder der står på stopskærmen.
Jeg håber de kan sige lidt om hvad problemet er.

Mvh
Brian.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-09 21:40

Du gør som der står F8 fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 06-06-09 21:58

Jeg tillader at blande mig, ikke fordi jeg kan hjælpe dig, men jeg er ude for det samme (samme skærm som du får) når jeg prøver at sætte en USB 2GB i, eller prøver at hente billeder fra mit digital kamera, også fra et USB kabel, så jeg håber på at få noget jeg kan bruge så ikke det sker igen

Håber ikke det gør noget.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 06-06-09 22:03

Underligt... har lige haft det problem på min fars bærbar, og det kom lige efter vi havde hentet billeder fra hans mobil tlf.

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 06-06-09 22:04

Det er helt ok Hans.

Teil> Jeps.. Tænkte jeg også.... Men jeg kan heller ikke starte i Fejsikret.
Når jeg beder om det kan jeg se at den begynder at indlæse en håndfyld sys-filer.. Og så sker der ikke mere...... Heller ikke ikke efter 15min.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-09 22:13

gør som Teil foreslår tryk på F8 under starten og der kan du vælge at starte i fejlsikret eller systemgendanne, forsøg først fejlsikret og se om du nu kan komme ind

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-09 22:42

Jeg kender godt den skærm, jeg får den med jævne mellemrum.
Jeg ved at jeg har en fejl i min maskine og at den dukker op med mellemrum, jeg har systemgendannet og det hjalp ikke. Eneste jeg kan gøre er at geninstallere. Selvfølgelig har jeg backup, og det er det i sikkert også har. Så systemgendan og hvis det ikke lykkes så geninstaller det hele.

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 06-06-09 22:44

Som jeg skrev før.

Har forsøgt fejlsikret.
Det var slet ikke muligt at nå så langt.

Men har fået maskinen startet nu.
Der må have været en løs forbindelse eller noget skidt et eller andet sted.
Det hjalp i hvertfald at afmontere ram og skærmkort og mintere det hele igen.
Nu kør den.

Jeg kan stadig ikke åbne DVDdrevet, men det er jo nok et helt andet problem så.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 06-06-09 22:45

Jeg geninstaller det hele, og har stadigvæk det problem

Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-09 22:49

Citat
Der må have været en løs forbindelse eller noget skidt et eller andet sted.

Ja det første er tilfældet - så du får snart fejlen igen....

Med al sandsynlig har den været udsat for stød/tab eller lignende......

Du kan ikke gøre meget ved fejlen - blot trøste dig med at harddisken er intakt....

At finde fejlen vil være som at lede i en høstak - med mindre du direkte kan se en åbenlys fejl (på ledninger o.l. )

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 06-06-09 23:29

refi> Du har temmelig sikkert ret.
Jeg må forklare min svoger at han skal vælge noget andet til at kaste efter hunden....
Og lade det være en lærestreg.

Jeg fik jo selv løst problemet.
Så pointene går til Teil blot fordi han var hurtigst.

Tak for Jeres hurtige respons også denne gang.
Det er super rart at medlem af sådan en "nørdeforening" der altid står klar til at hjælpe hinanden.

TAK gutter.
Og god søndag til alle.

Godkendelse af svar
Fra : WoflerPro

Dato : 06-06-09 23:30

Tak for svaret Teil.