/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
LG bærbar..! Formatering!!
Fra : Thylle
Vist : 1657 gange
79 point
Dato : 17-05-09 12:32

Hej Alle..

Jeg har en LG bærbar computer som jeg ønsker at formaterer, er det noget jeg kan gøre selv..! Da jeg købte bærbare var der ingen cd'er med - men jeg har hørt at det måske ligger på computeren.. Men jeg ved ikke hvordan jeg gør, jeg ved en del om computere, men ikke det her.. Er det noget jeg kan gøre selv, og evt hvordan..!

Mvh Kim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-09 12:38

1. du skulle have brændt ud før du overhovedet gjorde andet

der ligger noget der hedder lg recovery partition på din pc - find den - brænd den ud og hav den parat til næste gang - du kan sagtens køre den direkte fra dens placering men brænd den ud eller hvad du nu bruger så du har den klar hvis partitionen bliver ødelagt

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 17-05-09 12:44

Det er en model R400-MPBBV

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 17-05-09 12:45

Jeg her intet gjort endnu..! Så jeg kan finde er slags cd på min pc..!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-09 13:05

du skal finde lg recovery partitionen

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 17-05-09 13:07

Ved du hvor jeg kan finde den..? Har ledt på computeren, men ved kan ikke helt finde dem..!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-05-09 13:29

Man kan ikke formatere en LG computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 13:31

Den er måske på en skjult partion, hvad ser du de første sekunder efter at computeren starter ? Er der en F tast som kan trykkes for Recovery ? Så tryk på den og din gendannelse kan begynde. på min HP stationære er det F10 tasten, det kan være en anden hos dig

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-05-09 13:38

tryk F11 under opstart, herved kan du køre en ny install af vista home pre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-09 17:16

Hvilket format skal conputeren have .

Det kan være du kan finde den form du vil have, og så bruge en hydraylisk presse.

Ellers er en gammeldags huggeblok og en forhammer måske nok, til at få den i den rigtige form.

De fleste nøjes med en softwarwe formattereing af en harddisk. Men det er ikke rigtig formattering af hele computeren, som du vil have..

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 18-05-09 16:53

Okay..! Der kommer ingen F10 eller F11 muligheder..!

Er der andet jeg kan gøre..?

Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 01:47

Når du starter computeren, før Windwos starter, så er der nogle sekunder hvor der står nogle muligheder nederst i skærmen, hvilke muligheder bliver der nævnt ?
De er sikkert alle knyttet til en F tast F2 - F10 og måske andre, hvad kan dine F taster når computeren starter ?
Du er så uforsigtig at spørge om formatering af computeren, helt uden at nævne et ord om der skal Windows på, så jeg vil skynde mig at skrive et link til Linux Ubuntu, gratis styresystem som er nem at lære at bruge, den er på dansk og kan afprøves helt uden at installere noget: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
den cd som du kan hente fra siden, har et partions program indbygget som kan formatere enhver computer.
Spiller du Windwos spil. så kan de fleste køre gennem et program som hedder Wine