/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overopheder!! 76-78C
Fra : Kevizz
Vist : 1051 gange
20 point
Dato : 16-05-09 10:26

Hei alle..

Jeg har nu i lang tidet levet med at min computer overopheder og slukker men idag søge jeg mere om emnet...
Jeg fandt et program der kunne fortælle mig for mange grader min computer var.. Den viste 76 - 78 C.

Er der nogle af jer der kan fortælle hvad jeg kan gøre?

Hilsen Kevizz

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 30 point
Dato : 16-05-09 10:28

Rense kølerelementet til cpuèn

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 10:29

Jamen det er en bærbat og tør ikke røre ved en??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-09 10:29

Generelt:

Rens computeren for støv, tjek om processorkøleren sidder rigtigt, er de ting i orden så monter ekstra blæser i kabinettet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:30

Måske trænger din pc til en ordentlig gang rengøring. Pas på cooleren. Den skal rengøres nænsomt.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 10:30

Har ingen ide om hvordan man gør??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 10:31

Så få een til, at hjælpe dig, det er kun en plastplade på undersiden, der skal afmonteres.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 10:34

Kan jeg ikke sætte blæseren op på større hastighed eller noget??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:37

Nej. Du skal rengøre din pc. Og som peet49 skriver, er det såmen nemt nok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 10:39

Den SKAL renses, eller ender det med en defekt labtop.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:45

Til peet49. Hvor er vi dog bare enige. Så må vi håbe, at Kevizz følger vores råd

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:48

Undskyld, men jeg glemte at skrive til dig Kevinzz, at når din pc virker igen uden at blive varm (efter rengøring), så bør du give peet49 dine point, da det er ham, der ved, hvordan man skiller en slæbbar ad, ok?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 10:49

Citat
Kan jeg ikke sætte blæseren op på større hastighed eller noget??

Hvordan vil du kunne klare det når du ikke engang "tør" rense den

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 10:52

En slæbbar=blærbar=laptop=bærbar kært barn har mange navne.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:56

Jamen, Refi - kan man sætte hastigheden op på blæseren? Hvis ja, så vidste jeg det sgu ikke. Men du mener jo også, at jeg er bagud .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:58

Blærbar var ny for mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 11:01

Citat
kan man sætte hastigheden op på blæseren? Hvis ja, så vidste jeg det sgu ikke.

Nu var spørgsmålet vel heller ikke om du vidste det eller ej

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-09 11:09

"Blærbar" er ikke udtrykt så meget mere da der er mange der har skiftet til eller suppleret med, det stammer fra dengang da f.eks sælgere brugte den, eller andre der synes at de ville give 20.000 kr og så vise den frem i toget.

Selv en "ren" bærbar har det med varme, især under hedebølger, men klods den op på et par blyanter eller køb dupper beregnet på det samme, eller en USB-drevet køleplade til at sætte nedunder.

Og hold dimsen væk fra sengen, sengetøjet smyger sig omkring og har været årsag til brand.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-05-09 11:23

Du har ret Refi, men nu vil jeg gerne vide det (Det vil Kevizz jo også, ik?)
Og et godt tips fra LuffaA

God weekend til alle (Jeg har set, at det regner)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 11:27

Tippet fra LuffaA gælder en ren bærbar.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 11:57

Jamen jeg har hør at hvis man først har åbnet sin bærbar så mister man garantien.. Og hvis jeg gør noget forkert og det går galt så er den jo ødelagt for altid??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 12:04

Som jeg har skrevet før, så få en til, at hjælpe dig, hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 12:33

Fyn, Munkebo (tæt på kerteminde, odense)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 12:35

Det lidt langt, jeg har værksted i det sydjyske.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 16-05-09 13:48

hvis der er garanti på den så går du da bare ned med den og siger at den bliver varm og går ud.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 14:08

Hvis jeg skulle skille den ad og rense den kunne i så ikke fortælle mig hvordan man gør??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-09 14:19

Citat
Hvis jeg skulle skille den ad og rense den kunne i så ikke fortælle mig hvordan man gør??

Det vil være en dårlig ide med den "tilsyneladende skræk" du har for at fjerne en "skrue"....

Du bør gøre som foreslået og få en med lidt mere kendskab til at hjælpe dig - fysisk - ikke her på Kandu hvor man ikke har maskinen i hånden....

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 14:30

ok tak :)

Godkendelse af svar
Fra : Kevizz

Dato : 16-05-09 14:30

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-09 15:12

Selv tak.