/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
FN tast
Fra : Manse9933
Vist : 765 gange
300 point
Dato : 16-05-09 10:07

Jeg har fået en gammel HP 530 slæbbar foræret som jeg har sat i stand(ny hdd og nye ram lidt lodning,bios update o.s.v)den kører perfekt nu,problemet er nu bare at personen som jeg fik den af kørte med ekstern mus som hun fik en tredie person(ikke kontakt bar) til at slå fra (touchpad) synaptic ses
i kontrolpanel>>mus men alle indstillinger er grå/udtonet så jeg går ud fra at touchpad er slået fra via FN + en eller anden tast (kan ikke slåes fra i bios)
Er der en eller anden der har/kender denne taste kombination???
Har prøvet mig frem men kan ikke finde kombinationen.
Jeg har installeret win7 RC på den.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 10:14

Citat
(kan ikke slåes fra i bios)

Ud fra hvad jeg kan se,der er ikke så mange indstillinger så jeg mener ikke jeg har overset det,eller?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 10:28
Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 310 point
Dato : 16-05-09 10:32

har du checket kabel ikke er hevet ud ?

kan vel også meget vel være en win7 ting..

virker fn med andre konbinationer ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 10:36

Jeg prøver lige og se om kablet er tilsluttet.skal lige skille skittet ad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 10:42

Næ,er tilsluttet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-09 11:05

Se sådan går det når man vil være på forkant. Så bruger man de nyeste programmer til en "gammel maskine". Du har ikke skiftet bundkortet? Clipssættene på bundkortet kan måske ikke arbejde med Win7.

Har du mulighed for at skifte Win7 ud med XP, så kan du måske efterfølgende prøve at opdatere til Win7. Men problemerne kan nok løses hvis du har XP på maskinen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 11:12

Fn tast og alt andet virker perfekt i win7Rc,jeg har tænkt mig at installere Win xp på den men venter på et USB Diskette drev fra usb pusheren(usb key/pen dutter ikke) så jeg kan installerer SATA driver under installationen,men som sagt win7 kører perfekt og alt er up to date.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 11:19

hun købte den med vista home basic

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-09 11:38

Win7 er en beta version og du skal ikke regne med at du kan det hele med en beta version. Det virker jo ikke perfekt, hvis det gjorde det så ville du ikke lave en tråd her.

Hvis du installerer et andet styresystem på den så får du garanteret mulighed for at få alle mulighederne grå igen så du kan bruge dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-09 11:42

Har du ikke Ubuntu og kan boote op med den? Måske kan den løse problemet.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 13:17

Tak for svaret dk.
Jeg skilte den ad i alle den komponentet,puha der var mange skruer,du havde ret idioten havde fjernet kablet.
Nu køre det hele igen.
Manse9933

Har haft Ubuntu på,jeg leger

Manse9933

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-05-09 13:57

Selvtak

Ja, nogle af de bærbare har en masse irreterende skruer, der holder dem sammen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-09 17:09

Gav den lige et nyt cmos battery og lagde nyt kølepasta på cpu og grafik chipset pluds rensede blæseren mens jeg havde den skilt ad så nu er den kold i rv'en
Kører fint nu med touchpad pluds laser mus i win7 RC