/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar til ca 5-6000 kr.
Fra : ara
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 05-05-09 19:11

Hej.

Min søn på 14 år vil gerne købe en bærbar pc for nogle af sine konfirmationspenge.

Hvad kan anbefales?

Skal bruges til spil. Især counterstrike.

Er det ikke noget med at en bærbar med XP er at foretrække fremfor Vista?

mvh

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-09 19:17

Prøv at checke dette link. Der kan du læse tests af mange bærbare.

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=104

Jeg foretrækker XP - andre Vista. Det er en smagssag

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-05-09 19:25

En bærbar til de penge er ikke velegnet til hardcore spil som counterstrike, imho.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 19:50

En spille-pc til vore dages moderne store spil kræver helt sikkert en processor på mindst 3 GHZ, 3 GB ram og et kraftigt grafikkort på mindst 256 MB. 512 MB er at foretrække.

En bærbar, der indeholder disse ting, koster sikkert en vis legemsdel ud af bukserne.

Jeg vil tro, at der kan købes en stationær + en god skærm til 5.000 - 6000 kr, der indeholder ovenstående.

Så overvej grundigt valget mellem stationær og bærbar, så sønnen ikke fortryder bagefter.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-05-09 19:56

Okay. Han har en stor stationær, og siger nu at han "bare" vil spille spil der er på nettet på den bærbare.

Hvor kan man købe en med XP, og kan det betale sig ifh vista.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-05-09 20:19

Man kan godt finde bærbare med XP, men det er oftest meget små, og efter dagens standard, underdimensionrede maskiner.
Det er f.eks. maskiner som denne:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2403883

I din prisklasse kan man også købe:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2274834
Det er med Vista.

Hvis maskinen har 2GByte eller mere RAM er der efter min menig ingen større problemer i at køre Vista. Huset her har tre Vista PCer, herunder en HP bærbar, det fungerer sådan set udmærket.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 20:55

Hej Ara.
Har du checket linket til Komputer.dk. Der er bærbare i alle prisklasser. Finder I en, der kan bruges, kan I søge på nettet, hvor den kan købes

Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-05-09 20:57

Til heller22.

Har set linket. Men er det ikke gamle pc'er de fleste af dem, eller kigger jeg det forkerte sted?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 21:02

http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=512&start=0&c=Computere&

Det er samme sted, bare inde i Se alle tests. Og der er da mange pc-ere fra i år.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 21:07
Kommentar
Fra : ara

Dato : 05-05-09 21:49

sad faktisk lige og kiggede på den. Den ser fin ud.

Jeg har også fundet denne, men ved ikke hvilken der er bedst?

http://www.prcdata.dk/produkt/hp-pavilion-dv7-2020eo-entertainment/108093362/ref/62/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 22:02

Den HP-er ser også godt ud - har også større skærm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 22:09

HP-eren har:

"Tastatur, touchpad "

Det er da vist en pæn glat flade, uden taster, ik?

Jeg ved ikke, om det er godt eller skidt i forhold til almindelige taster, når der skal spilles

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-05-09 22:47

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=439063&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

core2duo 2ghz
4gb ram
gforce 9600gt 512mb op til 1789mb
320gb hd

Den skal nok kunne trække noget counter strike source.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 22:56

Bruuno117. Kanon pc, du der har fundet. Men hvad er bedst til spil: AMD eller Intel processorer? Jeg har en gang, af nogle spillefreaks, fået fortalt, at AMD er bedst.

Ara: Jeg håber, det er OK med dig, at der lige er et spørgsmål til anden svarer?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-05-09 22:59

Tjek også lige denne side ud: http://fcomputer.dk
Der har jeg lige købt min nye bærbar for kort tid siden.
De er billige!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-05-09 23:01

Tja jeg tror egentlig det til dels er en smags sag, men intel har efter sigende overhalet AMD indenom med deres c2d/c2q, og for alvor med deres nye i7 cpu, som efter sigende skulle sparke seriøst røv.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 23:06

Glemte at HP Pavilion dv7-2020eo Entertainment har AMD processor, også Dual-Core.

Og den pc, som Bruuno117 henviser til har et kanon grafikkort.

NVIDIA GeForce 9600M GT - 512 MB

I min stationære har jeg samme slags, bare uden M efter 9600

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 23:12

OK til Bruuno. Der var jeg sgu bagud .

Tør vi anbefale Ara at købe, den du linker til? (Jeg ku dæleme godt tænke mig den selv ).

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 06-05-09 14:29

Tak for svaret heller22.

Købte en i Bilka idag.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 15:09

Jeg vil ønske held og lykke med den nye putter, og jeg håber din søn bliver glad for den.

Ha det godt