/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
styre system
Fra : nicolailund81
Vist : 418 gange
20 point
Dato : 24-04-09 10:01

vilket styre system er det bedste på markedet, og vilket er det bedste for din pc?

jeg spørger fordi jeg er blevet en smule træt af windows :)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-04-09 10:02

Windows er lige så godt, som den, der bruger det, jeg har kørt med windows i 13år uden de store problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-09 10:05

Citat
jeg spørger fordi jeg er blevet en smule træt af windows :)

Ja - så er der jo kun Apple eller Linux tilbage

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 24-04-09 10:13

Windows er så udbredt. Fordi det understøtter utrolig mange applikationer (Programmer spil osv.). Ydere mere er det af samme grund også nemt at få hjælp til evt. problemer. Alle undervisnings institutioner benytter sig af windows. Der er så alternativer til office pakker eks. OpenOffice som kan gemme i msoffice format. Det er applikationer man skal søge efter.
Dette er ikke en reklame for windows men en erkendelse af at windows bare er stor.. Hvad fremtiden evt. kan byde på er uvist.
MV.
Peter

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-04-09 10:23

Et godt alternativ til Windows er Ubuntu som er gratis. I det tip jeg linker til nedenunde er der et link til programmet samt en guide til at indstallere det.
http://kandu.dk/tiphist.aspx?tid=16034

Desuden er der et link her til den danske Ubuntu side http://ubuntudanmark.dk/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-04-09 11:11

Prøv windows 7, den er super go'.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-04-09 11:49

Citat
Ja - så er der jo kun Apple eller Linux tilbage

OG Unix og BSD og et hav af andre, mindre OS'er.

Men Ubuntu er nok den mest oplagte kandidat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-09 13:40

Som allerede foreslået, kom over på Linux Ubuntu holdet, den er nem at lære. og du kan finde megen hjælp til den på nettet, både her på Kandu og UbuntuDanmark + utallige udenlandske sider. Der lige kommet en ny version, den er helt gratis og indeholder alt det du skal bruge for at komme igang:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download vælg en server at fra hente fra og klik på Begin download

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-09 19:55

Det er jo lige så vigtigt at have en comp. som lever op til de krav du stiller.
Og så er win 2000 / XP / Vista / win 7 / Linux udgaverne / unix / BSD såmænd gode alle sammen.
ubuntu er det nemmeste ikke windows styresystem.................endda fuld af programmer.
Den er ikke bare fri - men også ganske gratis.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-04-09 22:27

nicolailund81.

Mon ikke du skylder svarerne, der bruger deres tid på at hjælpe dig, gerne vil have en tilbagemelding fra dig?