/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Blokering på internet
Fra : vvdriver
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 25-03-09 09:10

Børnebørn på nettet.
Er det muligt at lave en instilling på computeren,således man ikke kan søge på andet end gratis spil derpå.
Lang om længe har jeg fået deres mor til at give lov til de må komme på nettet.......men-men-men,drengen på 10 år har lært i Skolen hvorledes man opretter sig på Artur,og hvad de ellers hedder. De må kun komme på nettet såfremt der kan laves en blokering for sådanne steder.
Bruger xp
Hilsen Bedste

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-03-09 09:15

Der findes en del software der kan det du vil, nemlig at spærre for diverse sider!

En hurtig søgning på - Parental control - på Google giver mange bud - http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=1mO&q=parental+control+free&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Har ikke selv erfaring med sådanne programmer, og ved derfor ikke hvordan de sættes op, og hvor besværlige de er at konfigurere!

/Torben

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:17

Hey Bedste.
Der må du forklare lidt mere en som så.
har I en router ( hvilken model ??? ) så kan man lave noget blokering i denne men ikke så de ikke kan finde andre spil eller lign.
Du kan blokere for bestemte (benævnte) sites og filtyper, og ord på nettet?
Men det kræver normalt at routeren understøtter det eller du bygger din egen.

Jeg er dog ikke sikker på om MSN familiesikkerhed kan klare dette ( bruger kun Linux) men jeg har bygget min egen firewall på Debian herhjemme der styrer dette således at min knægt ikke render ind i porno og andet skidt på nettet!

Men desideret blokere for spil der koster penge - nej

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:28

Men uanset hvad - er man nødt til at vide og indtaste de "ulovlige" sider manuelt - Du kan da ikke få et program til at se om spillet koster penge eller ej ? jeg har ihvertfald ikke hørt om noget der kan dette endnu!

Dit ønske omkring blokering af spil der koster penge er ikke reelt muligt - men en generel spærring som proxy eller andet - squid eller lign - er der mulighed for - men igen skal indtastes hver gang der er en ny side der skal blokeres i den sammenhæng

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-03-09 09:41

Det drejer sig ikke om spil er gratis eller ej.
De må gå ind på alle spil de kan finde på nettet,det gør de nu.
Problemet er:
Hun vil ikke have han opretter sig i chatgrupper,Artur,Facebook,Messinger,laver email adresser diverse steder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:44

Jamen så er det at finde sig noget software - og MANUELT indtaste hvad de ikke må ind på!
Og der er så rigtig rigtig mange url's der skal ind

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-09 09:45

men alt efter hvilken router de har - kan denne allerede måske i forvejen dette trick!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-09 09:47

Internet > funktioner > indstillinger > indhold > klassifikationsfilter > Aktiver >
der kan laves kode HUSK DEN og tillades websteder ad hock med password.

Den kan stilles tilbage til voksen udgave med få klik og låses med få klik.

Der kan tillades mens der surfes og godkendte steder kan slettes igen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-09 10:35

Eller hva' om i selv fandt de sider børnene må bruge, (sammen med børnene)- læg dem i favoritter/foretrukne - og hvis i så opdager at de har været andre steder på nettet, så er det slut med pc

Den besked ville mine børn kunne forstå da de var små

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 13-05-09 11:22

Tak for svaret Nordsted1.
Drengen på 10 kunne ikke nære sig. Tilbageholdelse af lompenge i en uge hjalp.
vvdriver