/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Oplade helt ny bærbar.
Fra : sommefuglen
Vist : 1338 gange
50 point
Dato : 23-03-09 20:12

Jeg har lige købt en ny bærbar, men jeg kan ikke se nogle steder hvor lang tid den skal oplade inden jeg må bruge den.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Det er er HP Compaq pc'er.

Jeg har hørt en ny bærbar skal oplade mindst 12 timer, men i de papirer der er med, ser det ud som om den kan bruges med det samme.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-09 20:18

Du kan bruge den samtidig som den lader.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-09 20:22

Vær klar på at det måske tager nogle timer når den startes op første gang.

Kommentar
Fra : CutniK

Dato : 23-03-09 20:38

Jeg lader ALTID nyindkøbte bærbare lade i 24 timer første gang... Efter min erfaring giver det den længste batteritid...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-09 21:18

Laderen slår automatisk fra længe inden de 24 timer . Li-ion batterier bliver totalt ødelagt af for meget ladning. Derfor er der en præcis elektronisk overvågning, som gør sålang tids ladning umulig.

Tag du bare og brug den med det samme, samtidig med at du har laderen på. Og gør det til en vane at have laderen på, hver gang du bruger den. Så holder battereit bedst.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-09 22:05

Hej.
Jeg har lige købt en acer bærbar i sidste uge .
Der stod jeg skulle lade den op i 12 timer og aflade den igen .Det skulle gentages til den var ladt op 3 gange.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-03-09 23:45

Hi.
Alle med nye bærbare skal bare gøre, som transor skrev d. 23-03-09 21:18