/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mistet profil..?
Fra : Camilla100
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 07-03-09 16:03

Hej

Min computer volder problemer. Jeg hørte en musikfil den anden dag, som gik i hak, jeg forsøgte at lukke mediaplayer, men computeren reagerede ikke på noget. Derfor blev jeg nødt til at slukke den uden at lukke programmet ned. Da jeg tændte den igen kom et vindue frem, hvor der stod, at min profil var mistet og at jeg nu fik tildelt en midlertidig profil, men at alle ændringer jeg lavede ikke ville blive gemt. Da jeg klikkede OK til det, startede computeren op på normal vis, men alle favoritter i IE var slettet, og jeg skulle i øvrigt indstille internettet igen, som om det var første gang jeg skulle bruge IE.

Det samme skete med word, hvor alle mine filer ikke så ud, som om de var der, når jeg kiggede i mine mapper – eller dvs. den havde slettet mine mapper. Efter den havde stået et stykke tid, kom mine filer og mapper tilbage. Nu troede jeg alt var i orden og slukkede computeren, men da jeg skulle starte den næste dag skete præcis det samme: Jeg skal indstille IE igen, favoritterne er væk og det tager et stykke tid før mine filer er tilgængelige. OG det samme skete i dag.

Hvad i alverden er der sket? Og hvad gør jeg for at fikse problemet?

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Camilla.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 16:19

Du skal i gang med at rense din PC, Kør et viruschek og et spamchek. Når du har gjort det så kan du forsøge at gendanne din PC, men rens den først.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 16:25

Her er en onlinescanner:

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Du kan også køre et spamchek med denne den er gratis.

http://www.spamfighter.com/Lang_Da/download_download.asp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-09 17:20

Citat
Du kan også køre et spamchek med denne den er gratis
granner01 ced du i det heke taget hvad spam er for en størrelse ? forslaget med at scanne med F-Secure online scanner er god nok, men den løser ikke dine problemer med den mistede profil måske kan en ststemgendannelse gøre det, ellers er der kun at begynde helt forfra, ved du hvordan du gendanner computeren ? Når du starter så tryk på F8 tasten, tryk mange gange og hurtig, pludselig kommer en skærm hvor du bliver spurgt om du vil køre fejlsikret eller gendannne computeren, vælg at gendanne og vælg en dato før du fik dit problem, så er du kørende igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-09 17:22

Det var da en forfærdelig masse slåfejl jeg håber du forstår meningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-09 17:57

http://kandu.dk/spg133313.aspx granner01 for helv-- hold nu op og lad være med at mislede spørgere hele tiden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 20:53

miritdk

Klap i hvis du ikke kan komme med noget positivt.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 07-03-09 22:10

Hej o.v.n.

Da jeg købte computeren, skulle jeg lave back up cd'ere, da jeg installerede computeren. Skal jeg bruge dem til at gendanne computeren, som du siger jeg skal gøre? - Altså det med F8. Håber du forstår.

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 07-03-09 23:43

Når jeg gendanner, vil mine word-filer så slettes, så jeg skal sørge for at gemme dem på USB inden?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 23:58

Hvis jeg var dig, så ville jeg lave en backup af mine dokumenter inden jeg gendannede. Så mister du ikke den mindste smule.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-09 00:01

Og du gendanner ved at gå ind i start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse. Vælg en dato.

Det prøver du før du bruger CD'erne. Når du gendanner med CD så sletter du alt, det gør du ikke når du gendanner. Men tag en backup alligevel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 01:08

Hej igen, jeg har ikke været hjemme i aften, du spørger om du skal bruge dine gendannelses CDer ? Ikke til det jeg foreslår, det er systemet (altså Windows) jeg foreslår gendannet, ikke hele computeren, og dine mapper og filer ligger lige så pænt og venter på dig, efter en systemgendannelse.
Hvis du ikke kan gendanne, så skal du bruge dine CDer.
Har du nogle filer du ikke har backup af ? Ja selvfølgelig har du det, det har vi alle når det går galt, men de kan sandsynligvis reddes ud inden du bruger CDer, spørg nærmere hvis ikke det lykkes at systemgendanne.
Og forresten: Hvis du har Vista, så kan den reparere sig selv, du gør som før skrevet med F8, XP kan starte fejlsikret og systemgendanne, Vista kan reparere - systemgendanne og køre fejlsikret brug piltaster til at manøvrere rundt på den side og tryk på Enter når du har valgt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 01:12

For en sikkerheds skyld: Tag altid backup før du begynder at rode med styresystemet, jeg har aldrig mistet noget ved at systemgendanne, men bare for en sikkerheds skyld så tag backup først

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 08-03-09 16:15

Nu har jeg prøvet at gendanne computeren, men den siger, det ikke er muligt at gendanne, fordi der ikke er foretaget ændringer, siden den dato jeg valgte. Jeg valgte den ældste dato, jeg kunne vælge, den 1.marts, og problemet er opstået efter den dato, så det kan ikke være rigtigt.

Da computeren startede op igen, var problemet ikke løst...jeg skulle stadig indstille IE og word, før jeg kunne bruge det osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 16:40

Citat
Da computeren startede op igen, var problemet ikke løst
prøv igen og vælg en dato som ligger længere tilbage, det du har oplevet ses regelmæssig, men så prøver man bare igen, og som sagt med en ældre gendannelses dato

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 16:43

Citat
Jeg valgte den ældste dato, jeg kunne vælge, den 1.marts
ups den overså jeg godt du har dine gendannelses CDer, jeg tror du får brug for dem, husk at computeren bliver som dengang du købte den, alt skal opdateres og programmer som du siden har installeret, de skal installeres igen