/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Belastning af ram
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 537 gange
80 point
Dato : 03-03-09 21:45

Kan man på en eller anden måde se, hvormeget computerens ram belastes? Og hvormeget må de belastes, for at man kan sige, at computeren mangler ram?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-09 23:22

Når du ikke kan se film eller dine billeder ikke kan være store uden de ser underlige ud, så mangler du ram.
Hvor mange ram har du?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-09 00:05

tryk CTRL+SHIT+ESC for at åbne Task Manager - i bunden kan du se CPU forbrug samt RAM allokering. Tryk på fanebladet "Performance" (eller "ydelse" ??) for at se en grafisk præsentation.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-09 00:05

SHIT = SHIFT

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-09 16:22

Du mangler at beskrive hvilken comp du har, ydelse m.m.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 04-03-09 18:18

Det er en dell pentium 4 med 2 gb ram og en processor på 3 ghz. Hvor kan jeg, under ydelse, se hvormeget ram'ene arbejder?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-09 21:31

Et øjebliksbillede af min PC's forbrug med lidt forklaring....
http://peecee.dk/upload/view/158255

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-03-09 05:30

Min siger samlet 2045, cache 1323, ledig 56 (alt i mb)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-03-09 20:43

Måske du skulle undersøge hvad du egentlig har kørende af programmer hvis det er tallene fra en "tomgangskørsel" du har registreret.

Hvordan ser det ud hvis du checker lige efter opstart, uden at du har startet noget som helst?

Jeg skylder at sige, at mine tal er fra en XP maskine. Bruger du Vista (*GYS*) så er den enormt grådig mht. RAM allokering .... til sammenligning.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-03-09 08:38

Når den bare er startet op, uden at nogen programmer, ud over sikkerhedsprogrammerne, kører, er der 500 mb ledig. Men hvis jeg lukker min Bullguard og Superantispyware ned, rasler de ledige mb stille ned og ender på omkring 50-60 mb??? Tilsvarende stiger cachen.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-03-09 19:41

Ændring til ovenstående: Når ingen programmer kører, starter den på cirka 600-700 ledige mb, men i løbet af 1 minut kører den ned på cirka 40 ledige ram. Hvordan kan det være?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-03-09 19:42

Og ja, jeg bruger Vista...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 20:59

Al den grafik i Vista bruger og bruger RAM. Skift den ud til XP hvir du vil have stort overskud af ram.

Du har rigelig RAM til Vista.