/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP!!!!
Fra : XxoO
Vist : 374 gange
40 point
Dato : 24-02-09 19:43

Hej, jeg har en computer som min grandfætter har lavet til mig. Jeg fik den sidste jul. Her på det seneste, når jeg har været på Youtube, været lidt mærkelig. For på nogen videoer er det mega dårlig lydkvalitet, faktisk på mange. Det er som om at jeg hører det under vand. Nogle gange er det også som om man kun kan høre musikken, mens sangen stadig er der men utrolig lavt. Det er meget irriterende da jeg godt kan lide at høre musik derfra, og siden det er noget der er sket på det seneste, så håbede jeg det måske var noget jeg kunne opdatere / downloade mig fra, i stedet for at købe nyt lydkort eller noget. For hvis jeg er inde i computerspil, har den ingen problemer med at spille lyden ordenligt.

Hjælp :/

- XxoO

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-09 19:46

Det kunne godt tyde på at du er ved at få et dårligt lydkort. Så løsningen er nok at skifte lydkortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-09 20:36

Jeg tror du har skruet ned for lyden et sted.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 24-02-09 20:47

Eyvind, på de fleste videoer, lyder det som om det er under vand, der kommer sådan nogle krystal-lyde, det er svært at forklare, men det er sådan lidt ligesom når man er under vand..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-02-09 20:54

Du har sikkert bare være inde og sætte noget rumklang på.
Prøv og gå ind i kontrolpanel -> hardware og lyd -> lyd og kig derinde.
Jeg kan sætte min lydeffekt til "under vandet" og badeværelse osv osv og der er også andre effekter og stemmeannulering som måske er blevet slået til hos dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-09 20:57

Jeg er tit ude for at et program ikke kan sætte lyden op fordi jeg har skruet ned på computerens egen højtalerikon (nede ved uret)

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 25-02-09 20:02

Det har intet at gøre med settings, har været det hele igennem. Mht til lydkort, som sagt, det er først her på det seneste det er sket, så det er nok ikke lydkortet.