/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ekstern skærm HDMI
Fra : palle22
Vist : 1674 gange
200 point
Dato : 10-02-09 14:50

Hej Kandu

Jeg har sat et HDMI kabel mellem min bærbare, og mit fladskærmsTV. Det fungerer egentlig ok, der er både lyd og billede. Mit eneste problem er, at billedet ikke helt kan være på TV'et, kanterne er skåret af.
Jeg har et Nvidia 9600GT grafikkort, og har indstillet fjernsynet til at være klon, og pc-skærmens opløsning er 1280x800. Hvis jeg i Nvidia panelet vælger at ville sætte skærmene op hver for sig, så kommer der kun baggrundsbilledet på TV'et. Hvordan vælger jeg en højere opløsning til TV'et, og bruger det som klon samtidig?

Mvh

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 10-02-09 15:17

Mener ikke du kan klone billedet og have 2 forskellige opløsninger.
Men hvis du vælger at sætte skærmene op hver for sig, vil dit tv (skærm2) blive en udvidelse at din (skærm1).

Dvs. at du kan trække dit vindue ud i venstre side at skærm1 og det vil nu være på skærm2.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-02-09 15:39

brug det software der følger med grafikkortet.
Ellers gå ind på producentens hjemmeside og download programmet.
Til ATI kan man få catalyst control center hvor man kan indstille alt muligt.
Ved ikke hvad det hedder til nvidia men prøv deres hjemmeside: http://www.nvidia.com/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-09 16:07

Prøv at vælg en anden skærmopløsning til dit tv f.eks 1360 x 768 i dit Nvidia Kontrolpanel...........

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-02-09 18:45

Jeg bruger Nvidias software. Her har jeg valgt at klone skærmen, og kan så ikke ændre på opløsningen på tv'et. Når jeg vælger at skille skærmene ad i det program kan jeg ændre tv'ets opløsning, men så kommer der kun baggrundsbillede på tv'et, proceslinje og åbne vinduer er ikke synlige.

Nogen der har et seriøst bud?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-09 19:01

Citat
Nogen der har et seriøst bud?

Nu var det seriøst ment..............

De fleste tv har en opløsning på

1366 x 768

og nu er opløsningen på nyere 1920 x 1080

det var ud fra disse tal jeg forslog dig at ændre opløsningen, så du fik et tv billede i fuld størrelse.

Da jeg ikke selv har tv tilsluttet til min computer kan jeg ikke afprøve mulighederne på mit Nvidia kort. Men prøv lige at check om der er opdateringer til kortet hos Nvidia.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-02-09 19:05

Yes, men som skrevet kan jeg ikke ændre opløsningen på tv'et... og når jeg kan, kan jeg ikke se noget på skærmen... udover baggrundsbilledet

Accepteret svar
Fra : Jesper_wood

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-09 08:54

Har du prøvet at trække en vindue ud over kanten i venstreside at skærmen ?
Dit skrivebord er blevet udvidet med din tv-skærm (dualview).

Du kan kun se baggrudsbilledet da du ikke har nogle programmer kørerende på skærm 2.

Like this: http://www3.userful.com/files/reseller200507/dual_view.gif

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 11-02-09 09:06

Tak for svaret Jesper_wood.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 11-02-09 09:07

Selv tak.