/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Spil på computer gider ikke..
Fra : Carina76
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 05-02-09 12:49

Jeg har før haft spillet Sims2 på min computer og jeg hasr hverken slettet eller gemt nogle spil eller andet siden.. Da jeg for nyligt prøvede at installere et andet Sims2 spil, som jeg havde købt, sagde den, at der var et af spilende, som ikke kunne opdateres og skulle derfor afinstallere det. Jeg gik ind og fjernede spillet og fjernede derfor også de andre Sims2 spil så, at jeg kunne installere dem alle sammen på samme tid.

Jeg installerede grundpakken, den kunne godt installeres, men da jeg så skulle installere de andre "pakker" kunne de ikke, den sagde at jeg skuller finde noget reader noget, eller sådan noget.. Og derfra opdatere spillet .. Jeg forstod det ikke helt.. Den afinstallerede derfor der spil, som at jeg var ved at installere og slettede det så derfra aftomatisk.

Jeg skal nok lige skrive, hvad den helt præcis skrev med det der, hvorfor at den ikke kunne installeres. Men nogle, som ved noget om det og har prøvet det samme.. Vil i så ikke godt skrive :)

Alle spillene har været installeret før.. Faktisk i onsdags (4. februar'09) så jeg kan ikke forstå, hvorfor at de nu ikke kan..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 12:56

Du skal have renset din computer for rester af spillene. Har du mulighed for at formatere og så starte med en helt ren maskine.

Du kan også bruge CCleaner, men den skal bruges med varsomhed. For den kan slette ting du ikke vil have slettet. Så se dig for.

http://www.fixregistrynow.com/?mk=2gecc&gclid=CM3_2tysxZgCFVCS3wodMW7v1Q

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 05-02-09 13:05

Computeren er ikke engang 2 uger gammel.. Er det nødvendigt, at skulle til at formtere :S

Det link.. Ville det ikke være bedst, hvis jeg kender en, som har forstand på computer, som hjælper mig, hvis nu at der er nogle programmer som kan blive slettet :S
Eller er det til, at gå til ??

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 05-02-09 13:15

Sørg for at installere på det samme drev hvor windows ligger...og opret selv en Spil mappe til hvaddetnuer du skal installere(c:/spil/sims...osv).Det kan gøre det nogle gange
R d windows vista du kører med?

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 05-02-09 13:21

JEg kører med windows vista .. :)

Så du tror, at det kan lade sig gøre, hvis at jeg installere dem i en mappe som jeg selv opretter ?? :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 15:00

De spil har en tendens til at lægge filer i registreringsdatabasen. Også selv om du har slettet dem. Og hvis du ikke er rigtig god til at ordne computere, så er det måske en ide at få en til at hjælpe dig.

Du skal også vide at hvis der sker en fejl i registreringsdatabasen så virker din computer ikke mere.

Det er derfor du skal enten have hjælp eller for at du selv kan rense registreringsdatabasen er det nødvendigt at formatere.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 05-02-09 15:00

Jeg har før haft problemer med afinstallering af spil, men efter jeg har installeret Absolute Uninstaller -- http://www.glarysoft.com/ -- og brugt denne til afinstallering har jeg ikke haft problemer.
Filer der er svære at "slette" har jeg brugt undloker -- http://ccollomb.free.fr/unlocker/ -- som var aktiveret før sletning med stifinder.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-02-09 18:43

Hvad er det ccleaner kan slette some skulle være så vigtigt, jeg har brugt programmet fuldstændigt hensynsløst, og jeg har aldrig slettet noget af stor betydning så vidt jeg ved.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 22:48

Tja efter jeg brugte det forleden dag, slettede det da lidt mere end beregnet. Det kostede da lidt arbejde at få det hele til at fungere igen. Så jeg sletter ikke helt ukritisk mere, jeg skulle bare lige prøve

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 06-02-09 16:40

anuarak:
Kan jeg bare gå ind og hen det og så ikke skal til at formatere computeren ?? Er det nemt ?? For jeg er ikke så skarp lige til den del af computer :P
Kan du forklare lidt mere ?? :)

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-09 18:07

carina76 -- der er ingen problemer med virus og anden snavs fra de programmer.
absolut undinstaller er et program ala afinstalleringsprogrammet (slet programmer) i windows, men når det er installeret og man installerer et spil / program, gemmes en log således at ALT fjernes ved afinstallering - det gør windows afinstallering ikke -- i øvrigt er det nemt at betjene.
Undlocker er et program der - når det er aktiveret -- er med til at fjerne (låse op) filer der er skrivebeskyttet -- hvis man forsøger at slette en fil med stifinder som er skrivebeskyttet får man en medelese at filen ikke kan slettes -- dette er muligt med aktiveret undlocker --- man skal lige tænke sig om så man ikke kommer til at slette filer (folder) der ikke skulle slettes.-- held og lykke og undskyld den sene forklaring -- anuarak

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 08-02-09 23:17

Mange gange tak for det..
Men altså kan jeg godt se hvad det er, at jeg skal slett af de programmer ?? :)
Og hvilket link skal jeg bruge af de to, som at du sendte ??

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 12-02-09 08:25

Er der nogle, som kan svare på om jeg bare kan gemme dem i en anden mappe og så dur det?

Godkendelse af svar
Fra : Carina76

Dato : 17-03-09 12:02

Tak for svaret anuarak.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 17-03-09 20:24

selv tak carina76