/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvilken bærbar med touchscreen
Fra : SUHLA
Vist : 850 gange
200 point
Dato : 13-01-09 18:41

Så skal jeg have ny bærbar og ihh hvor jeg glæder mig, men for fan... hvor er det svært at vælge.
jeg kan kaste max 12-13000 spir efter den og har fundet ud af at det skal være en med touchscreen.

ud over det skal der være:

Tv tuner
Brænder/dvd drev
12.1 tommer
Vægt max 2 kg
Trådløs netværk.
mindst 250 gb harddisk.

.

Den skal primært bruges til at skrive noter pg se tv på + lidt "surfing". Jeg skal ikke bruge den til spil. Og så skal den have rimelig lang batteritid.

er der noget jeg ellers skal kigge efter syntes i ??????

HÅBER VIRKELIG AT DER ER NOGEN DER KAN KOMME MED NOGLE BUD, DA JEG ER VED AT BRÆNDE SAMMEN I HOVEDET ..... PÅ FORHÅND TAK

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 210 point
Dato : 13-01-09 18:54

Hej

Kender ikke lige til hvordan og hvorgodt det virker men kan se at ved et hurtigt kik findes der umiddelbart kun en der laver disse... HP

og deres priser er da rigmelige..... så hvis der lige er en ekstra ting som du gerne vil have i.... er det da muligt inden for beløbsrammen...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=touchscreen&Equal37664=&Direction34367=2&Sorted34367=&Equal4=&Direction24=2&Sorted24=&Equal40015=&Direction27=2&Sorted27=&Equal7=&Direction15=2&Sorted15=&Direction49=2&Sorted49=&Direction56=2&Sorted56=&Equal100=&Direction34062=2&Sorted34062=&Direction611=2&Sorted611=&Direction19=2&Sorted19=&Direction150=2&Sorted150=&Direction157=0&Sorted157=&Direction156=0&Sorted156=&Equal38=&Equal30136=&True6342=&Trueval6342=43007&True10028=&Trueval10028=96147&True28706=&Trueval28706=254200&Submit.x=29&Submit.y=12

/Fusses

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 18:56

Citat
Den skal primært bruges til at skrive noter pg se tv på + lidt "surfing".

Hvad vil du så men en touchscreen

Citat
Og så skal den have rimelig lang batteritid.

Det bliver lidt umuligt - særlig til TV.......

Med mindre rimeligt er 2-3-4 timer....

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 13-01-09 19:08

Hej Fusses... super link... jeg tjekker lige !

Refi: noter.....skrive i hånden på touchscreen! Jeg skal også bruge den til at tegne på osv, ergo jeg vil gerne have en touchscreen

Med lang batteritid mener jeg også noget i retning af 2-3 timer, er godt klar over at den ikke kan klare mere ved tv osv..... Men jeg er heldigvis ikke så godt vandt med den pc jeg har i forvejen, sååå

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 13-01-09 19:22

Hej igen

Du skal bare lige være obs. på at den dyreste model "kun" kan tage op til 3 gb ram hvor de to andre modeller kan gå op til 4 gb.......

/Fusses

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 13-01-09 19:30

Ja det så jeg også lige øv..... så det er enten tv og 3 gb ram eller ingen tv og 4 gb ram...

Jeg kan bare ikke forstå at der kun er den model med tv tuner og touchscreen... øv øv ...

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 13-01-09 19:31

hej igen

så kunne du måske vælge en der ydelsesmæssigt er den bedste 2,2 og op til 4 gb og så tilkøbe en tvturner til en små 600,- som er nedérst på siden???

/Fusses

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 19:38

Bare vent 1 års tid så er der masser at vælge mellem...

Og sikkert ALLE med Windows 7

ASUS kommer også....

Men de er ALT for nye endnu....

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 13-01-09 19:39

Jeg det var også mit bud.... Jeg vil bare så gerne slippe for alt det gejl man skal have siddene i usb portene og jeg ved ikke hvordan man installere sådan et selv hvis det skal være inden i øv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-09 20:39

Totchscreen ????????????
Se TV og berøre de kendte skuespillere og popsangere!

Jeg ville vælge den med flest Gb ram, og så få fat i en extern TV-modul.
Mange af de andre ønsker er jo i de fleste.

Alt for mange opgejlede ting indbygget, er nok ikke lige sagen, hvis det går i stykker, så skal du undvære hele "spillen".
Men 12.1 tomme, hvad vil du med en sådan frimærkekasse, så lille en skærm vil du blive træt af i længden. Men jeg kan da godt se, at der er lidt mindre at pudse rent for fedtfingre!

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 14-01-09 05:35

hej hej det var nu ikke meningen at det skulle til debat om jeg skal have touchscreen, tv tuner eller en 12. tommer.... det har jeg valgt fordi jeg gerne vil have det!!.... Jeg har en 17 tommer i forvejen og jeg skal have en lille bærbar som jeg kan have med i min båd og når jeg er ude og rejse

mht at vente 1 år, så kan man jo aldrig få en pc, for der vil jo altid være noget nyt som er værd at vente på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-09 17:35

Jamen det er da rigtigt. Hvis man vil vente på det sidste nye, så får man det aldrig.
Hvis du har valgt, så er den sag afgjort.
Men stadig mener jeg, at alt for meget isenkram af ekstra fetures, bør være extern. Men det er jo smag og behag, og op til enhver pengepung.

Men en PC i båden kan jo have mange fordele:
Mobilt bredbånd, når man ikke er i havn med hotspot.
En extern USB GPS og et aktivt Søkort, er en god hjælp under sejlasen. Her er der en masse god information på dette CD-kort.

Nu skal du så bare have en 12 volt spændingsomsætter, så du kan køre på bådens batterier.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-09 19:32

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=465887&searchArea=&Soegeord=touchscreen

Har lige indkøbt denne model til min nye lagermand på jobbet, der dog endnu ikke er startet. Den er mega fin og kan en hel masse. Jeg er blevet imponeret. Den skal primært bruges til lagerstyring, så når lagermanden går og plukker varer fra lageret, har han denne med sig hvor han så lige kan køre fra og til på lageret. Dette bliver så trådløst synkoniceret med serveren og beholdningen er intakt, uden nogen form for menneskelige fejl. HVis kahan så ønsker lidt frihed, klikker han jo blot fjernbetjeningen ud af pcmcia porten og kører en dvd film. Der er jo indbygget mediacenter og med 320GB hd så er der også plads til lidt film.

Men selvfølgelig ikke da hvis jeg ser det vel.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 19-01-09 09:58

Hej severino... jo kan sagtens se pointen med at have det hele eksternt... det er selvfølgelig nemmere når det går i stykker

og mht mobilt bredbånd, søkort og 12 volt spændingsomsætter, så er det hele klar i båden og har været det i et år.... har bare ventet på den lille pc

Godkendelse af svar
Fra : SUHLA

Dato : 19-01-09 09:59

Tak for svaret fusses.