/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer som er ustabil
Fra : Cyberworld
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 11-01-09 22:28

Jeg har en "Hjemmebygget computer" som driller mig lidt

Den består af:
Bundkort: MSI K8N Diamond Plus
CPU: AMD Athlon 4000+ 64-Bit
Ram: Kingston HyperX PC 3200
Grafikkort: GeForce 8800 GTS
Harddiske: Western Digital Raptor, som køre i RAID 0 på Nvidia nForce
Med Vista Ultimate SP1 64-bit
_______________________________________________________________
Når systemet er oppe at køre og man sætter den til at lave noget i mens man høre musik hakker musikken og laver musikken som om man har sat musikken ned i hastighed. Men når den feks er færdig med at kopiere filer. Holder den op og musikken er fin igen... Jeg har prøvet med en del drivere uden held. Hvad er der galt ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 22:33

Det tyder på at din PC bruger så meget energi når du kopierer at det påvirker din lyd

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-01-09 22:39

Ryd op i din computer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-09 23:41

hvis du ikke har virus eller andet snavs tyder det på at du mangler at installere nogle drivere
start med chipsetdriverne og opdater så alle de andre drivere derefter

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-09 23:48

Du har nok ikke installeret driverne til bundkortet. Så mangler DMA og kopiering bliver langsom og tager alt for mange cpu resourcer.

Du finder driverne på den cd, som fulgte med bundkortet, eller på dets hjemmeside.

De skal passe til operativsystemet.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-01-09 08:17

Er din Strømforsyning stor nok? Kan være du tager for meget power og de andre ting så blir langsommere af det.

Har du set hvor meget CPU og det du bruger når du laver noget? Der kan du jo muligvis også se hvad der bruger al kraften

Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 16-01-09 17:38

Tak for svaret transor. Men der er ingen driver til mit bundkort for Vista 64-bit og dem som vista finder dur bare ikke