/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
blæser
Fra : randrup42
Vist : 411 gange
10 point
Dato : 10-01-09 23:37

hejsa nogen der ved hvorfor min computer går ud når jeg ser en film på den min blæser bliver meget varm hvor den så derefter går ud

kan jeg nøjes med at give den noget olie eller skal blæseren skiftes???

plz hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 23:42

Du trænger sikkert til at gå gjort computeren ren indvendig, prøv med en blød børste og støvsuger, hvis du har adgang til ren trykluft uden fugt, så kan du blæse den ren, hold en finger på blæseren mens du blæser så den ikke går amok

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-09 23:45

Forventer du virkeligt svar, på dine spørgsmål?
Din statistik ser ikke særlig godt ud:

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 5

Og så har du kun været medlem siden d. 6-1-2009

Så vidt jeg kan se, har du fået mange gode svar.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-01-09 01:27

Citat
Og så har du kun været medlem siden d. 6-1-2009

Det må forhåbentlig tilskrives nybegynder vanskeligheder...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-09 11:24

Useriøs spørger, har lidt på fornemmelsen, at profilen høre til på profilspamlisten, som husere her på KANDU.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-01-09 13:34

Citat
Useriøs spørger, har lidt på fornemmelsen

Ja, det er jo netop det der sker, man bliver jo MEGET mistænksom og det kan jo gå ud over måske uskyldige nybegyndere...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-09 14:24

Din computer går ud, sikert på grund af overophedning af processor chippen. Så vil den termiske sikkerhed, som er indbygget, koble fra, før der sker den store skade.
Hvis det er en bærebar, så skal der en rengøring til af blæserens kølevinger.
Rygning ved PC'en er en af årsagerne til det, da tjæren i osen sætter sig på kælevingerne, og det støv som er i luften, vil så klæbe sig fast til tjæren.
Hvis det er en stationær, så er det langt nemmere at få has på problemet, med hensyn til rengøring, da der her er langt mere plads at komme til.
Normalt når en PC går ned på grund af varme, vil skærmen blive blå, og uden billed. Men det kan jo også være grafikkortet der kokser, og så er der stor sandsynlighed for at der lukkes helt for billedet.

Men lad os få lidt flere detaljer, så problemet bliver nemmere at spore!

Kommentar
Fra : randrup42

Dato : 11-01-09 20:09

den lukker helt ned skærmen bliver sort og jeg skal tænde den igen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 5 point
Dato : 11-01-09 20:19

Næsten helt sikker på grund af varme, se nu at få den renset enten med støvsuger og børste eller trykluft, du kan se lidt på billederne her: http://www.tweakup.dk/article/871/dk/ hvis det en bærbar så er den lidt mere indpakket og det er forskellig fra mærke til mærke, hvordan du åbner og får gjort ren, men du kan sikkert godt finde ud af hvor blæseren sidder og skrue tremmelåget af, så du kan komme ind til den

Godkendelse af svar
Fra : randrup42

Dato : 13-01-09 11:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 12:39

selv tak