/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ubuntu dualboot installation
Fra : alimak
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 29-12-08 18:38

Jeg er ved at prøve Ubuntu og vil lægge den ind på disken som dual boot da jeg har Xp på disken fra før.
Jeg komer til skridt 5 i instalationen og jeg skal vælge hvordan jeg skal partitonere disken.
Det første valg er: "Resize IDE master partition #1 (hda1) and use freed space"
Eller: slet hele denne disk IDE master (hda) - 40,0GB HTS osv.
Eller : Rediger selv partitions tabellen
Hvad skal jeg vælge? Jeg vil beholde xp på disken.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 19:21

Du vælger første mulighed, senere får du mulighed for at importere dine Foretrukne internet sider til Firefox Bogmærker, så er du hurtig i gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 19:22

Jeg har Ubuntu og XP sammen, det kører udmærket

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-12-08 19:24

Tak ovn da prøver jeg det.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-08 10:00

Du kan også bare lægge den ind i XP - men det er nok for sent at fortælle dig.

Start XP > Læg den brændte ubuntu CD i og vælg installer inde i windows.
Så vil den ligge i en mappe i windows.
Jeg kører netop med ubuntu 8.04 i XP, hvor jeg får valget i opstarten af comp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 11:24

Citat
hvor jeg får valget i opstarten af comp
det er lige nøjagtig hvad Alimak får her, hvad er det du prøver at fortælle Eyvind ? Er det Wubi du snakker om ? Inde i Windows jeg fatter ikke en dyt hvis ikke det er en Wubi du snakker om