/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
portnummer og protokol ???
Fra : pepper61
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 21-12-08 13:16

Skal ha´åbnet nogle porte via windows firewall men ved ikke hvordan. Kan se at jeg skal tilføje portnummer og protokol på de pågældende sider,men hvordan finder jeg det ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-08 17:37

Nu skriver du ikke hvilken udgave er Windows du sidder med.

Men i Vista hop ind i din firewalle og den kan du nå ved at skive firewall ned i søgefelter over start.

Klik på tillad et program genne Windows firewall

under faneblad undtagelser klikker du i bunden på tilfjø port.

her kan du skrive et navn, port og vælge protokol tcp eller udp.

vh Ben

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 21-12-08 18:10

Jo tak, sålangt er jeg nået. Men hvordan finder jeg ud af portnummeret og om det er tcp eller udp.
Jeg kører med vista.
vh Pepper

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-08 19:46

Du kunne jo prøve dig frem, alternativt står det vel til det prgram du ønsker at kørepå din PC.

Hvad er det du vil køre på den ?

Normalt er det sådan at den spørge om den skal tillade undtagelser i firewalle, når du prøver et køre program der er begrænset.

Noget tyder på at det måske er din router der begrænser, hvis du har prøvet både udp og tcp.

Er du bag en router?

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 21-12-08 21:08

Har ikke prøvet udp og tcp, har forgæves forsøgt at finde portnummer på NewsBinPro-
Efter jeg havde installeret poppede der et vindue op hvor der stod at jeg sku´ tillade programmet
i min firewall. Og der skal jeg jo så bruge det portnummer som jeg ikke ved hvordan jeg finder....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-08 21:27

prøv med
port 1080 og TCP

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-08 21:28
Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 23-12-08 08:36

mange tak. Det funger. og
vh Pepper