/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
defekt batteri til bærbar?
Fra : lillelyst
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 16-12-08 22:01

Hej. I forlængelse af denne her tråd: http://www.kandu.dk/Spg129821.aspx,
konstaterer jeg at batteriet vist nok ikke er 100% o.k. Efter blot et par minutter lukker pc`en ned og jeg kan ikke få gang i den. Ikonet som viser at pc`en benytter satrømstyring tænder heller ikke.
Tror I også den er gal med batteriet, eller er der en indstilling jeg måtte have overset?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-12-08 22:08

http://www.kandu.dk/Spg129821.aspx

Hvis den starter med 230 V kabel er batteriet sikkert færdigt med at være batteri.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-12-08 22:12

Lilleyst - når du stiller spørgsmål og indsætter link's til leverandør eller kandu-spørgsmål - hjælper det meget, hvis du ikke ødelægger dine link's ved at sætte komma eller punktum efter din link-adr.
Et link skal altid omsluttes af blank på hver side - prøv at trykke på dit eget link, se vil du se at det ikke virker.

Bortset fra det - som du angiver i dit gamle spørgsmål, er det en ret nyt PC. Muligvis har du behandlet batteriet/opladning på en forkert måde - men i betragtning af den korte tid, vil jeg anbefale at få dit batteri/pc byttet eller repareret.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-12-08 22:12

Linket her: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=546064&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=LGElectronics, siger noget med en drifttid på batteriet på kun 0,25 timer. Det lyder da helt vanvittig. Jeg har under tilbehør søgt efter et reservebatteri men kunne ikke lige finde det. Måske kan I ?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-12-08 22:13

Jeg prøver at linke korrekt næste gang. Tak for tippet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-12-08 22:14

Det må være en garantisag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-12-08 22:19

En bemærkning, vi købkte en 17" Acer med driftid på kun 1 time, ikke meget.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-12-08 22:20

0,25 timer - det må være en skrive fejl - det skulle nok have været 2,5 timer.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-12-08 22:24

2,50 timer lyder bestemt mere rimelig. Lader batteriet ikke blot automatisk op når jeg har sluttet pc`en til strøm?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-12-08 22:30

1: Hvis du tilslutter strømforsyningen, bør den oplade batteriet, samt køre på din 220 v forsyning.

2: Er du sikker på, at den slukker? - Er det nærmere, at den går i dvale-tilstand når du ikke har benyttet PC'en i længere tid?

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Hej. I forlængelse af denne her tråd: http://www.kandu.dk/Spg129821.aspx,
konstaterer jeg at batteriet vist nok ikke er 100% o.k. Efter blot et par minutter lukker pc`en ned og jeg kan ikke få gang i den. Ikonet som viser at pc`en benytter satrømstyring tænder heller ikke.
Tror I også den er gal med batteriet, eller er der en indstilling jeg måtte have overset?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-12-08 22:33

Pc`en er indstillert til at "slumre" som microsoft så fint kalder det, jeg går ud fra de mener dvale. Sådan er alle indstillingerne. M.h.t. pauseskærm har jeg indstillet den til at slukke efter 1 times tid.
Ikonet som viser at den benytter strøm er også "slukket", så den er helt død.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-12-08 22:35

Hej lillelyst
Den tid den kan arbejde på batteriet kan jo ikke komme bag på dig da det står i beskrivelsen.
Ang. om der er noget galt med batteriet eller det er din strømforsyning der er def. kan du se ved at tage batteriet ud og kun køre på strømforsyningen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-12-08 22:46

I hvilken status strømforsyning/batteridrift har du sat den til slumre/dvale?
Hvis du kører på 220 v er der ingen grund til funktionen og ved batteridrift, vil dit batteri holde længere.

Men, når den er sat til slumre/dvale, vil den når tiden er gået - gemme informationerne på harddisken og derefter lukke ned. - Når du så skal bruge den, skal du igen trykke på tænd og de gemte data indlæses. Men det kan godt tage noget tid.

Citat
Pc`en er indstillert til at "slumre" som microsoft så fint kalder det, jeg går ud fra de mener dvale. Sådan er alle indstillingerne. M.h.t. pauseskærm har jeg indstillet den til at slukke efter 1 times tid.
Ikonet som viser at den benytter strøm er også "slukket", så den er helt død.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-08 23:10

Du skal bare køre en time hver dag på slumre, så holder batteriet ikke længe.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-12-08 05:24

Noget tyder i hvert fald på at jeg skal have flere batterier anskaffet da jeg skal bruge pc`en op til 4 timer daglig hvor den skal kunne køre på batteriet.
Har I nogen erfaring for hvor mange gange opladninger der skal til før batteriet ikke længere er brugbar, altså kassabelt?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-12-08 05:52

Indstillinger for strømstyring: Jeg har her 3 muligheder: 1) balanceret 2) strømbesparelse 3) høj ydeevne. Der er sat prik ud for 2`eren (lav ydeevne - lang levetid på batteriet)
Indstilling for slumring: 1) sluk for skærm = 1 time
2) sæt computeren til slumring: = 2 timer
Begge indstilinger gælder på batteri indstillingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 08:11

Du kan omgå hele problemet ved at sætte den op som stationær....

Altså INTET strømbesparende eller dvale (heller ikke pauseskærm) - det kræver bare du selv husker at slukke den....

Så ved du under alle omstændigheder hvor længe dit batteri holder

½ time lyder ikke af meget og MÅ være en trykfejl..

PS.
Hvis du gør det vil den stadig "huske" at gemme evt. åbne ting inden den går tør for strøm...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-08 10:32

Battriers holdbarhed afhænger af fabrikat og behandling. Også den behandling, det har fået før du fik det i hænde.

Bemærk specielt at er er temperaturgrænser . Det må hverken være for koldt eller for varmt, specielt ikke når det sættes til ladning.

Nogle ødelægger et batteri på et par måneder. Mit kører fint på tredie år.
Det har ikke så meget med antal opladninger at gøre.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-08 17:00

Din tid med slukning af skærm kan du godt sætte ned til ca. 15 minutter, da den tid først starter efter sidste indtastning, så hver gang du aktivere din PC, vil denne tæller nulstilles.
Du har sikkert en tast som du manuelt kan slukke for lyset, det vil være med til at spare på strømmen, lige som du kan skrue ned for lysstyrken.

Når du kun bruger batteri, så tænker jeg på, om du bruger den i en bil?
Her kan du få en omformer, som omsætter de 12 volt til den ladespænding der skal til PC'en Den ligger gerne omkring 19 volt. Sådan en omformer kan stilles til en passende spænding, og der er flere converterstik, så der er til flere typer strømstik i de forskellige PC'er. (Heller ikke her er der nogen standard)

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 17-12-08 21:50

Severino> Det er en mulighed jeg vil undersøge. Jeg har nu prøvet at sætte hele strømstyringen på default og herefter vil jeg prøve den aktivt af i morgen. Vi må så håbe at default indstillingen løser problemet. Jeg vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 29-12-08 05:13

Tak for svaret severino og i andre. I ønskes et