/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC vil ikke starte
Fra : PrivateDK
Vist : 1038 gange
200 point
Dato : 11-12-08 16:26

Min PC vil ikke starte. Der er lys på bundkortet, men der sker intet når jeg trykker på tænd knappen.
Er der nogen der har en ide hvad jeg skal prøve.
Det skete efter jeg havde taget strømmen fra PC'en i nogle timer. Den har ikke været flyttet, strømmen har bare været slukket på vægen.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-12-08 16:38

Det kender jeg godt vent et stykke tid og start så op igen.
Dvs. tæn den, vent en 15-20 min. sluk så og tænd igen.
Højris.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 16:43

Prøv lige en anden kontakt eller prøv at sætte en lampe i det stik der ikke dur bare for at tjekke at det ikke er det der er galt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 16:45

Det kan så også være tænd sluk kontakten det er galt med på pc'en prøv at tænde slukke nogle gange i træk uden strøm til og prøv så igen med strøm

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 16:48

Den har stået siden i går.
Jeg prøvede det du fortæller for nogle måneder siden, så jeg var helt rolig fra starten, men nu er jeg blevet lidt nervøs.
Ideer?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-12-08 16:56

Kan det være den tynde ledning fra kontakten til bundkortet, der sidder løs? En mulighed!

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-08 16:57

tjek lige alle kable i maskine. hvis de sider ordntlig. kan du tjekke power knappen ve at finde den lille ledning der går fra knappen til bundkort den heder vel PWRSW. pil den af og kortslut de to ben der stikker op fra bundkort. så skulle den starte. Hvis stadig ikke så er det måske strømforsyning, eller bundkort.
Det kan også være diske, eller ram, eller div kort der driller.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 17:41

Jeg har også motioneret tænd sluk kontakten en del, men det skulle jo også være mærkeligt hvis den gik lige når strømmen var fra. Den knap bliver jo brygt flere gange dagligt normalt.
Jeg tænkte at der måske var en relæ der gav den situation Højris snakkede om tidligere, der så bare ikke slår til efter 20 minutter.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 17:44

Jeg vil prøve det der med at kortslutte stikbenene til powerknappen når jeg lige har spist. Har haft en del af stikkene af og på igen. Skulle ikke undre mig om den kommer lige pluseligt, så er det bare med at backeup.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 17:45

Edison, hvis 'Det kan også være diske, eller ram, eller div kort der driller'. Burde den så ikke starte op og melde fejl på skærmen?
Der sker intet, absolut intet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-08 20:25

Strømforsyningen kan også være stået af

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-08 20:37

Hvis strønforsyningen er stået af så er maskinen død, ikke en gang en lampe lyser. Hvis Rammene er itu så vil den bippe 3 gange hurtigt når den startes op. Hvis den slet ikke vil starte op, så kan det være harddisken. Og hvis den er næsten død som du beskriver, så er det højst sansynligt dit bundkort/CPU.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 21:11

Fedest. Jeg havde installeret en 'Kina' kortlæser i fronten. Ved ikke hvorfor, men jeg fik pludselig en mistanke til den. Der er en diode i den som der i hvert fald i et stykke tid har været konstant lys i. Prøvede at tage den rfa bundkortet. Bingo bongo, så kører den igen. Underskrevet en lykkelig mand. Tak for hjælpen alle, men én skal jo have pointene.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-12-08 21:12

Tak for svaret edison.
Du er den første der skriver at jeg skal checke alle kablerne, derfor får du pointene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-08 22:38

Herligt herligt at du selv fandt ud af det, og så var det en gratis reparation.