/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ubuntu
Fra : droslerne
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 28-11-08 20:32

Hej håber på hjælp
Når man skal ind og finde sikkerhedsnøglen til ens bank (nordea.) og vil have den fra cden hvor den ligger på, hvordan kommer man så over til den eller eventuelt dokumenter.
Den viser godt nok henvisnig at man gå ind til det, men gør det ikke, selv om man trykker på dokumenter, hvad f... gør jeg galt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-11-08 21:03

du åbner nordeas hjemmeside, og trykker log på derefter netbank netbank. så lukker et lille vindue op hvor der står brugernavn til højre for den står find sikkerhedsnøgle tryk på den og den vilo sikkert åbne dokumenter, så du skal rulle ned til dit cd/dvd drev og trykke på den og derefter på nøglen som ligger på cden. og til sidst skriver du dit personlige kodeord og så skulle du gerne være på .

chicapigen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-08 21:03

Hvis den nøgle ligger i eks. word - skal den åbnes med open office.
programmer > kontor >

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-08 21:05

Har du installeret wine.
Du kan så muligvis åbne den ved at h-klikke på Cd og vælge åbne med wine

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-11-08 21:15

jeg har prøvet som chicapigen siger der kommer det ind som du siger, men cd drev er der ikke, jeg har også lagt det ind ind i dokumenter og den vil ikke åbne gennem log på fra banken. jeg har også prøvet gennem vine programstarter og det gør den ikke den kommer ikke frem.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 28-11-08 21:23

Bankprogrammet forudsætter nok et windowsmiljø.

Men kan du ikke hente det nummer og sætte det ind manuelt

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-11-08 21:29

nej for det er en fil
men tak for hjælpen jeg gider ikke mere jeg er ikke klog nok til ubuntu jeg ligger xp i igen

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 28-11-08 21:30

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 21:34

Jamen det er da ikke et svar Nordea skriver selv at Linux er afprøvet og virker, det er din Java som der er problemer med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 21:39

Den nyeste Ubuntu er ikke undersøgt endnu, men se her om 8.04: http://www.linux.dk/support/bank/index.php?cn=dk&bkid=2&brid=543

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-08 21:44

Næe - jeg gav jo ingen løsning på dit problem.

Og jeg har endnu ikke testet min bankforbindelse med den nye ubuntu 8.10
For jeg kører til banken på en gammel XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 21:47

Citat
Og jeg har endnu ikke testet min bankforbindelse med den nye ubuntu 8.10
og når du gør det, så bliver sikkert med Wine hvorfor holder du dig ikke til Windows når nu du ikke kan undvære den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-08 21:58

Jeg har to harddiske med ubuntu, en til den nye bærbare og en til de to gamle bærbare.
Og to harddiske med XP, en til den nye og en til de gamle bærbare.
En harddisk med Vista til den nye bærbare.
en speciel harddisk med XP til bankadgang (den bruges ikke til andet)
En pendrive med ubuntu live og en med ubuntu live persistent. (justerbar live udgave)
En enkelt win 2000 på en noget ældre Compaq
Mandriva og slax (linux) på pendrive er ikke kørende i øjeblikket.

Men ja XP er det fortrukne styresystem til bestemte opgaver.