/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc vil ikke åbne windows.?
Fra : Claus999
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 08-11-08 18:27

Hej.

Jeg har en PC med stryreprogrammet Windows XP. I går var der opdateringer klar til Windows, hvilket jeg valgte at installere med det samme.
Jeg kom dog til at slukke min compter under opdateringen.

Da jeg så tændte min computer igen ville den nu ikke starte Windows.
Under opstarten siger den "autocheck program not found - skipping autocheck", hvorved den blot automatisk genstarter computeren. Processen fortsætter blot forfra igen.

Nogen der kan komme med lidt hjælp.?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 18:36

Du kan måske starte i Fejlsikret tilstand, har du prøvet det ? Trykke på F8 tasten mange gange under starten, vælg fejlsikret med netværk, så kan du måske rette fejlene, ved det ikke men et forsøg, hvis ikke andre har bedre forslag

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 18:47

Ellers må du geninstalere xp
hvis din cd har repair prøv den først.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 18:53

Du har sikkert ikke fået alt sikkerheds kopieret, så hvis det bliver nødvendig med en geninstallation, så prøv at hente dine filer ud med en Ubuntu live cd

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 08-11-08 20:36

Tag HD ud Sæt den som slave - sæt den i en ande XP maskine - Kør programmet "undersøg HD for fejl og bed den om at genoprette fejl automatisk - sæt den tilbage som master hvor den kom fra
hvis den ikke kan starte nu skal den omformateres - husk at tage dine data ud

Hvis det er et problem at tage data ud af HD så kender jeg en der kan..

Tempra

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-11-08 21:48

Du kan prøve flg.

Start din computer op ..

Boot fra CD med WIN_XP

Vælg Repair..

Når du kommer ud i dos..

Vælger du først dit styresystem som oftest bare vil hedde -- > 1

ved administrator kode skriver du din kode .. har du ikk administratorkode på tryk --> ENTER

hvis din Dos skriver:

c:/windows/

er du nu logget ind i din Windows profil -.-

Skriv :

chkdsk /p /r --> Tryk ENTER

Da du valgte parametrene /r og /p gør CHKDSK nu følgende

/p Checker disken omhyggeligt for fejl
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

Når processen er færdig (kan godt være langvarig) skriver du exit -> Enter. Nu genstarter computeren og du skal ikke trykke på en tast, når computeren er startet op fjerner du din cd og forhåbentlig er din computer nu blevet fixet !!

Håber det hjælper dig ..

NegoZatoR

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 08:23

Prøv Systemgendannelse i fejlsikret tilstand,
du går ind i Hjælp og Support, håber det kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-11-08 09:29

Tryk F8 under opstart, vælg "sidst kendte konfuguration, hvor windows startede."

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 09-11-08 11:29

Tak for de mange svar.
Problemet er at min cd med Win XP er bortkommet, hvilket jo er uheldigt. :(

Jeg har prøvet at trykke F8 under opstarten, hvorved jeg også kommer ind i den menu hvor jeg kan vælge "fejlsikret tilstand med netværk", men problemet er at jeg i den menu ikke kan bruge mit tastetur. Når jeg er inde i den menu har jeg prøvet at trykke på samtlige knapper på mit tastatur, men intet resultatet. Har endda prøvet med flere forskellige tastaturer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-11-08 11:45

Enable usb-keyboard i bios, eller tilslut et PS2 keyboard.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 13:15

Prøv kun at vælge fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 13:59

XP´en med tastatur og hele molevitten,
er gemt i systemet.
Sker der intet ved brug af tastaturet,
hvad trykker du på, hvad er intet resultat?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 09-11-08 14:06

Nu har jeg fået tastaturet til at virke i "F8-menuen", hvorved jeg kan vælge mellem de forskellige tilstande computeren skal startes i.
Har prøvet med samtlige muligheder, men det hjælper tilsyneladende ikke. Computeren genstarter sig selv som den hele tiden har gjort.
Hvad enten jeg vælger Fejlsikret tilstand, fejlsikret tilstand med netværk, "sidst kendte konfuguration, hvor windows startede" eller en af de andre.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 14:24

Når man vælger Fejlsikret tilstand, går der en vist antal sekunder,
inden den genstarter , sker det også på din PC?

Prøv hvergang den genstarter, at trykke F8,
det er da et forsøg værd, prøv det nogle gange,
hvis du da ikke allerede har forsøgt.

Har aldrig oplevet dette fænomen på mine XP maskiner.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 14:28

Glemte et spørgsmål, hvordan fik du tastaturet til at virke?

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 09-11-08 14:52

Tastaturet fik jeg til at virke ved at "Enable" noget med keyboard i bios.

Der går også lidt tid før den genstarter, når jeg vælger fejlsikret tilstand. Men genstarter hver gang.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 15:09

Kan du ikke nå at komme i kontrolpanel, deaktiver din firewall,
den skaber muligvis problemer.

Har du også deaktiveret din netforbindelse?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 15:13

Sorry, net forbindelsen er slået fra i Fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 09-11-08 15:21

Jeg når slet ikke at komme ind til skrivebordet, hvorved jeg ikke kan røre ved firewall.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-11-08 17:07

Kan ikke lige komme på andre forslag, kigger mere på problemet.

Vender tilbage.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-11-08 08:28

08-11-08 21:48 og så laver du samtidig en fixboot, så skulle den gerne køre igen.

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 10-11-08 22:22

Forstod jeg ikke :)

Jeg har ikke længere nogen cd, så jeg kan ikke vælge repair på den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-08 08:01

Hvis ikke du på nogen måder, får den i gang i fejlsikret/sidst kendte osv. har du ikke flere muligheder uned en CD.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 11-11-08 18:16

Prof hjælp