/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde optagelser
Fra : miss_viking2000
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 20-10-08 16:07

jeg har sat en tv tuner i min st. pc, og kan optage fra fra tv på den, men kan ikke brænde dem over på en dvd, hvorfor ? er der et bestemt program jeg skal gøre det med, bruger en dvd +rw 1-4x speed, 4.7 gb. er ikke så meget inde i det, så kan godt bruge noget hjælp. ud for hver optagelse, står der mpeg...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 16:15

Ja - så er det egentlig bare at lægge filerne over på en cd/dvd..... (med dit brænderprogram, og et sådant har du hvis der er brænder i maskinen)

Så kan de afspilles....

Men du kunne jo bruge et rigtigt videoprogram og derved lave nogen mere profioptagelser/gengivelser....

Men som sagt - hvis IKKE der er brænder i din komputer - ja så kan du kun gemme dem på harddisk...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-10-08 17:35

Refi
I dag får alle ikke automatisk et brænderprogram sammen med en ny PC, selv om der er brænder i den. Man skal selv bede om det. Det har jeg set i flere tilfælde. Der er ingen problemer i det, forhandlerne regner bare med at vi alle har et brænderprogram liggende hjemme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-08 17:47

Citat
I dag får alle ikke automatisk et brænderprogram sammen med en ny PC, selv om der er brænder i den.

JO....

Det klarer Vista selv - og det er jo den du får I DAG

Accepteret svar
Fra : KanduSvar

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-08 00:15

Først skal du være sikker på at dit brænder drev er en DVD brænder, næst efter skal du have et program til at styre brænderen og fortælle den hvad du vil brænde, der vil jeg anbefale Ahsampoo Burning Studio, version 6.71 kan du hente og bruge helt gratis, de nyere skal købes, Ashampoo er verdens mest brugervenlige brændre software http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html?tag=mncol&cdlPid=10884000

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 09-11-08 19:08

Tak for svaret KanduSvar.