/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer genstartes hver femte
Fra : mariam2000
Vist : 348 gange
20 point
Dato : 12-10-08 22:01

Jeg har købt et nyt grafikkort, 400w strøm boks og to ram der har 1 GB hver. Min computer genstartes hver femte minut.
Det vil være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-10-08 22:05

Ok... Hvad skal vi hjælpe dig med?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 12-10-08 22:43

Citat
Ok... Hvad skal vi hjælpe dig med?

Det skal nok ikke være at genstarte, for det klarer den jo fint selv!

Hvordan opfører den sig, når du starter i fejlsikret tilstand ???

Snavs-programmer kan være årsagen! - Men i fejlsikret tilstand, minimere du det antal programmer der starter op, og så kunne det være at den opførte sig ordentligt.

Gør den det også, når du starter den første gang på en ny dag? - Hvis JA, hvor lang tid går der ???

Flere detaljer, gør det nemmere at finde vej til problemet !!!

Kommentar
Fra : mariam2000

Dato : 12-10-08 23:06

Jeg ved ikke særlig meget om computer men når jeg starter min computer første gang på dagen går der 15 til 20 min til den slukker. Når jeg tænder den igen går der mindre tid til den slukker og hver gang den slukker tænder jeg den igen så går der mindre tid så slukker den igen. Og når jeg går på internettet siger den at min driver er skade og at min software er også skade.

Godkendelse af svar
Fra : mariam2000

Dato : 12-10-08 23:28

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-08 23:56

Hvis du har fået problemet, efter at du har udvidet din PC med de nævnte ting, så tyder det på et varmeproblem.
Prøv at føle på dit grafikkort når den er tændt! - Hvis det bliver meget varmt, så skal der en afkøling til, med en ekstra blæser over grafik processoren.

Sådan et problem har jeg selv været udsat for, og måtte montere en køler på kølepladen på grafikkortet. Det hjalp!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-10-08 04:03

Man kan også stille sin PC i køleskabet - der står min altid, og jeg har aldrig varmeproblemer med den. Min mælk er til gengæld altid temmeligt varm. Underligt......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-08 10:10

Flash77, du har en uheldig måde at være morsom på; lad mig sige det på denne måde; rimlig meget useriøs!

Kommentar
Fra : mariam2000

Dato : 13-10-08 21:51

Det jeg bare ikke forstår er at hvorfor siger den så at mit software og min driver er skadet. Men jeg har os skrevet det i htw.dk, de fleste siger at det er noget med mit ram at gøre, at jeg skal tjekke mit (BIOS) som jeg ikke ved hvad det er og hvor meget volt mine 2 ram bruger.

Har prøvet at tænde min computer og lade den stå i 5 min den bliver varm men det ikke såen at jeg brænder mine finger. Men når jeg begynder arbejde med den fx spille et spil så slukker den.