/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Booting
Fra : Girlpower
Vist : 507 gange
45 point
Dato : 12-10-08 20:01

Altså nu skal jeg til at boote computeren, fordi jeg har haft nogle problemer med den, og den har vidst tænkt sig at slette alle filerne der ligger på den, men findes der en måde at få f.eks. slettede billeder tilbage?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-08 20:12

Hvad er det du vil................. slette / formatere - - - - boote er jo bare at starte en comp.
Har du en recovery CD
Hvad er det for en computer.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 12-10-08 23:01

hvis du med "boote" at formatere og starte forfra så lad den kun formatere det sted hvor du har windows til at ligge (som regel C: drevet) for dine vigtige billeder og dokumenter har du selvfølgelig til at ligge et andet sted IKKE.!!
De er meget svære at genskabe hvis først du har formateret det sted du har dem til at ligge HUSK DET

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 45 point
Dato : 12-10-08 23:21

MEN skulle det være sket at du har fået noget slettet du gerne ville have gemt, er der en mulighed i dette program: http://www.recuva.com/ exelent program til at finde slettede filer og lign.

Men skal du have formateret og geninstalleret, så skal du selvfølgelig have taget en bacup af de filer og billeder du gerne vil gemme.

Godkendelse af svar
Fra : Girlpower

Dato : 12-10-08 23:34

Tak for svaret iah

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 00:11

Hvis ikke du kan starte din Windows computer og få lavet en sikkerheds kopi af dine dokumenter og billeder, så er der flere muligheder, du kan lade en ven hjælpe dig og sætte din hardisk over i vennens computer, den vil så være slave disk der og du kan få dine dokumenter og billeder ud, en anden mulighed er at bruge en Linux Live CD for eksempel Ubuntu som er kendt blandt Kandu brugere, det er et komplet styresystem som kører fra CD skuffen helt uden at være installeret, med den kan du åbne dine Windows mapper og overføre billeder med mere, til en usb hukommelse eller brænde en CD/DVD med dine vigtige filer, lyder det som noget du kan tænke dig ? Så se en guide her: http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx du må også gerne spørge om mere hjælp her