/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan skiller jeg en bærbar?
Fra : Ysseven
Vist : 1189 gange
140 point
Dato : 11-10-08 14:31

Hej derude,

Jeg har en gammel bærbar Acer 500T, som har ligget i skabet i flere år.

Nu ville jeg gerne se efter en gammel mail, men den siger en meget sjov lyd...!?

Den vil gerne starte op, og giver bip-lyd, når den når til CD-afspilleren. Men så kommer der sjove klik-lyde, hvor den ligesom ikke kan komme videre. Og så har den en raslelyd, fordi der er noget løst inde i den. (Den har engang været en tur på gulvet.)

Man kan fjerne ½ million skruer på undersiden, men det åbner kun det forreste af den.

Skal der et bestemt trick til, for at åbne den helt? Der ligger nemlig stadig noget løst og rasler i den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 14:34

Citat
Men så kommer der sjove klik-lyde, hvor den ligesom ikke kan komme videre

Den leder nok efter en CD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-08 14:35

Du skal højst sandsynlighave tastaturet pillet af. Der sidder somregel et par skruer eller fler eller også skal det bare klikkes af med et lille vred. Jeg kender desværre ikke til Acer bærbare i adskillelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 14:36

Tab den igen - så er HD fri

Så kobler du den på en virksom komputer....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-08 16:03

Det er rigtigt at du skal have tastaturet af og der er nok et par skruer mellem tasterne (så vidt jeg husker det). Måske skal du have en skruetrækker i kanten når skruerne er løsnet. Der skal vrides en lille smule. Jeg har selv skilt og samlet sådan en men det er 5 år siden og jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan huske det. Måske er det alderen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-10-08 16:32

Hvordan får jeg så tastaturet af, uden at ødelægge noget...???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 16:33

Citat
uden at ødelægge noget

Var den ikke ødelagt i forvejen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-08 16:50

Du skal jo ind i den, så bare klø på, det betyder vel ikke noget at lidt plastic bliver skrammet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-10-08 17:45

Der er ofte et par skruer til et dæksel på undersiden, med adgang til harddisken . Tag den ud og sæt den på et USB uinterface til en anden co´mputer så du kan kopiere fra den.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-10-08 18:31

--> transor: Der er to dæksler på undersiden - men det giver ikke adgang til noget særligt, tror jeg.
Den ene ligner ram, og den anden noget lignende. Harddisken må vel være større...?

Og hvad betyder det her på dansk:

Citat
Tag den ud og sæt den på et USB uinterface til en anden co´mputer så du kan kopiere fra den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-08 18:46

Citat
Tag den ud og sæt den på et USB uinterface til en anden co´mputer så du kan kopiere fra den

Det betyder...

Tab den hårdt på gulvet - pilharddisken ud - sæt den i en harddiskholder - tilslut USBledningen til en funktionsdygtig komputer...

PS...

Resten kan gå til genbrug...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-12-08 08:15

Nu har jeg købr en "dåse trykluft" i Aldi...

Men hvor / hvordan får jeg pustet evt. skidt ud, uden at lave ulykker?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-12-08 08:45

Bare bles luft på den, så skal den nok fungere til slut.
Tænk dig om.
alimak

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-12-08 10:58

Hej ysseven.
Jeg er helt overvældende over de mange fantastiske gode råd du får, - man kan også løse sine problemer, nu dine, med at springe ud fra rundetårnet, såfremt det har åbent.

Hilsen Nul7 og god fornøjelse.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 15:04

Du skal fjerne skærmen for at komme til tastaturet. Når skærmen er af kan du løfte tastaturet af fra bagkanten. Sådan gjorde jeg da jeg skulle skille en ældre model ad.