/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Laptop genoprettelse CD
Fra : tararam
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 10-10-08 06:16

Når man køber f.eks windows XP, så kan cd'en også bruges til genoprettelse af systemet. Men hvad gør man når ens laptop, som jo er installeret med windows når man køber den, skal genoprettes når der jo ikke er nogen cd med.
Der er den originale windows label på bagsiden med nummer og det hele. Kan man downloade noget fra Microsoft når det drejer sig om en original windows version. ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-10-08 07:02

Nej, det er forhandleren du skal have fat i, for den præ installerede software SKAL medfølge på cd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 07:41

Der skal ikke følge software med Kortoververden, der ligger et recoveryspor, der kan startes under opstart af laptoppen. På acer er det f.eks. ALT+F10 og på HP F11, på andre Ctrl+f11 osv.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-08 07:43

Desuden er der på de fleste et program på laptoppen, hvor man kan lave en recovery-DVD, når den er færdig opsat.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-10-08 07:44

Det er sandt at det ikke skal medfølge på CD, men dså skal det være muligt at brænde det, du får ikke hjælp fra Microsoft, da der er tale om en OEM version, det betyder at det er leverandøren af computeren der står for al support, men henvend dig hvor du har købt den og spørg om de kan skaffe en cd til dig, eller find ud af om det ligger et sted på maskinen

Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-08 08:11

Start-kontrolpanel-ydelse og vedligeholdelse-systemgendannelse.
Så er du inde hvor der står OPRET RECOVERY CD.
Det kan kun gøres en gang. Er der lavet en før,kan du ikke lave en recovery cd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-08 08:18

tryk enten: F11 eller Shift-F11 (på nogen er det F10 i stedet) ved bios opstart, så går den igang med at geninstallere systemet.

et eller andet sted under programmer - eller tilbehør ligger recovery partitionen i hvertfald. Det ville være helt optimalt for dig at brænde dem ud så du har skiverne hvis noget skulle gå galt. ( det er faktisk også meningen - så gør det først af alt)

og så synes jeg stadig det er tåbeligt at de firmaer ikke ofrer de få ører det koster til at sørge for at der er vedlagt recovery skiver i første omgang for i øvrigt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-08 12:28

Og så er det ikke helt rigtigt at Microsoft ikke giver support til en OEM version, det gør de, hvis man udskifter hardware i sin labtop.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-11-08 08:03

Tak for svaret vvdriver.