/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjelp til FrontPage
Fra : vvdriver
Vist : 1075 gange
339 point
Dato : 03-10-08 16:51

FÅR FØLGENDE BESKED:
Side med kørselskomponent i FrontPage
Du har sendt en formular eller fulgt et hyperlink til en side, som kræver en webserver og FrontPage-serverudvidelser for at fungere korrekt.

Denne formular eller en anden FrontPage-komponent virker korrekt, hvis du udgiver webstedet på en webserver med FrontPage-serverudvidelser.

Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side.............Slut

Jeg har lavet en hjemmeside.Den er uploadet.Når den er på nettet,er der visse komponenter i hjemmesiden jeg ikke kan bruge.Mit webhotel understøtter hvis ikk FrontPage serverudvidelse.
Hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-10-08 17:20

under søg det så du ved om de understøtter FrontPage serverudvidelse
gør de det ikke har du 2 mugligheder:
1, benyt dig af externe serviceudbyder
2, skift web udbyder der understøtter FrontPage serverudvidelse.

hvad er det der ikke kan vises ?

jeg benytter diverse servises hos http://www.newbie.dk/
de er dog ikke gratis at benytte men er meget nemme at bruge og oprette.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 03-10-08 19:23

Citat
Mit webhotel understøtter hvis ikk FrontPage serverudvidelse.
Hvad gør jeg.

Skifter værelse/ hotel.
Det kan være du har oprettet DIG som bruger af et Linux/ serveren altså.
NORMALT kræver webudbyder ? penge for at skifte, men
DU SKAL HAVE FAT I EN WEWSERVER, der kører på WINDOWS. / altså ikke linux.
Men ALT det står under dit login på din hjemmeside..

Personligt hoppede jeg fra det, da de? i sin tid ikke understøttede
det jeg skulle bruge, plus det vist-nok er lidt dyrere, og til tider
alligevel IKKE virker efter hensigten.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 339 point
Dato : 03-10-08 20:15

Bla.a. www.web10.dk understøtter udvidelser når vælger det ved tilmelding.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 03-10-08 20:17

Til mad_Nuser og jer andre.
Det som ikke virker,prøv at åbne.
www.dejligbjerg.com/sommerblomst
Under KONTAKT OS,er der en formular forældrene kan udfylde.det er den der ikke virker. Får den besked som står i indlægget.Kontakt pr mail virker.
Siden er fiktiv,skal rettes til,til den rigtige børnehave senere
Venlig hilsen vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 03-10-08 20:18

Glemte at skrive,bruger xp samt FrontPage 2003

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-10-08 20:26

jeg får en fjel hvor der står at man skal kigge i serveres eventlog for at se applications fejlen, hvis det er en lokal server så gå ind og kig omkring dette tidspunkt. hvis ikke, så prøve og lig kilde kode til download eller herind så vi kan kigge på den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-08 20:37

Jeg kommer så langt som at skulle skrive
brugernavn
password

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 03-10-08 21:14

Der blev spurgt efter,hvad er det den ikke kan sende/vise.
Når klikker på linket til før omtalte links,i venstre side menuen,kontakt os, kommer den er formular frem,det er denne formular jeg ikke kan få til at virke,når jeg trykker på send.
Den skal ikke virke på den som i ser. Den i ser er en jeg laver efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-08 21:25

Når jeg bliver bedt om at skrive brugernavn og password................så virker den vel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-10-08 21:58

Hejsa
Du får ikke mailfunktionen med formular til at virke i FrontPage (herefter FP), hvis dit webhotel ikke understøtter/har Frontpage udvidelse.
Mange er imod FP, andre helt ellevilde... jeg ligger nok lunt midt i
Din side ser flot ud... men, men, men... der mangler meget - eller hvad der er synligt via "vis koder". Jeg er nok ikke den bedste at spørge til råds hvad angår FP, men det kendskab jeg har, har vist at det tit og ofte giver problemer, hvis man benytter FP's specielle funktioner, så som det du prøver med en tilmeldingsformular.
Se om ikke andre kommer med et bedre svar
Der er meget godt at finde på http://www.a-begynder.dk/frontpage/index.htm

Go' weekend

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 03-10-08 22:10

CLAN er inde på noget af det rigtige.
Du benytter en konstruktion til at afsende en e-mail fra web-serveren, som den ikke kender.
De fleste web-servere har dog alternativer til dette, og fx php eller andre "langhårede" scriptsprog som perl, asp etc. indeholder også muligheder.
Som regel skal man undersøge hvilke script-sprog web-serveren understøtter.
Spørg dit web-hotel eller kik på deres hjemmeside.
Når du ved hvilket, så kan jeg nok hjælpe med at finde et script der passer!

go' weekend

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-10-08 22:54

Fejlen er fundet.
Mit hotel hos one.com understøtter ikke Fp serverudvidelse,har været i kontakt med dem.
Mit forrige hotel hos one.com, den gjorte det.Men af en eller anden årsag,har de sløjfet det.
Pokkers,forleden dag anbefalede jeg en anden bruger på kandu one.com

Hvem skal have point ??
Det står mellem Mad-Nuser og Eyvind.

Eyvind hvis du kan svare mig på følgende,bliver det dig.
Du har linket til Web 10,har været inde og kikke, kan ikke se nogle steder,de understøtter FP serverudvidelse

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 04-10-08 23:02

Hej igen

Jeg har også one.com ... den mest stabile webhosting efter min mening.
De bruger både php og pearl, så du skal ind og lægge følgende ind i din form, så virker det!...

Kræver dog at du skal bagom koden!

For at få FormMail-scriptet til at virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
...Her lægger du din form!
</FORM>

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:05

hvis du ellers er tilfres med one.com (dem bruger jeg selv til at hoaste flere hjemmesider ved)
så kan du bruge en extern servise udbyder.
se eventuelt på http://www.blaeks-prutten.dk/index-2.htm
tryk på hjem og indmeldelse eller kontakt og se dem jeg btuger ved Newbie.dk

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:07

ups glemte at sige de er utrolig nemme at optette og ændre så de bliver helt som du vil have dem

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-10-08 23:14

Til drpjotr.Kodesprog kender jeg ikke til,måske derfor jeg bruger FP
Mad-nuser. Hvad mener du med extern service udbyder?

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 04-10-08 23:21

Undskyld...men jeg tror at mad-nusers løsning også kræver et vist kendskab til kodning

Læs her...det er ikke svært!
Indsæt koder og scripts
Det er temmelig nemt at indsætte koder og scripts i FrontPage, men der er et par ting man skal være opmærksom på.

http://www.a-begynder.dk/frontpage/scripts.htm

Ellers er du nok nødt til at skifte web-hotel

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:23

det kunne være Newbie.dk
det er deres servises jeg bruger (Super mailform:)
de tilbyder også andre ting.

Citat
Priser:Foreløbig prisliste:
Alle priser er angivet i antal point. 100.000 point købt uden rabat svare til 100,- kr.
Kun enkelte load afgifter er aktiveret, tjek menu punktet point forbrug. Der kan du se dine faktiske udgifter. Priserne kan ændres uden varsel!

Tidligere prof pakke:
Modul Årlig afgift: Pr. load:
CS-grund: 100.000 0,0
CS-forum: 50.000 0,1?
CS-galleri: 50.000 1/10-20-50 ?
CS-kalender: 50.000 1 point.
CS-Statistik: 100.000 ?
CS-artikel: 15.000 ?2/10
CS-CoAdmin: 0 0
CS-Intern besked: 0 0
Tidligere light pakke
Webservices Årlig afgift: Pr. load:
Gæstebog: 25.000 0,1
Lille forum: 25.000 0,1
Besøgstæller: 0 0,0
Super Afstemning: 10.000 1,0
Afstemning: 5.000 0,0
Super Mailformular: 10.000 1,0
Mailformlar: 5.000 0,0
Maillisten: 25.000 1,0
Kliktæller: 0 0,0
Maillisten: 25.000 1,0
Fifu-toplisten: 10.000 1,0
Login system: 25.000 0,0
Banner rotation: 5.000 0,0
Julekalender: 5.000 2,0
Andre ydelser:
Flyt en webservice til anden bruger: 100.000 (engangs udgift)
Flyt et CS-modul til anden bruger: 250.000 (engangs udgift)
Udvidet support pr. time: 300.000
Udvidet support pr. 1/4 time: 75.000

Citat
Beregn fast afgift:Ønsker du at vide hvor meget du bruger i fast leje af services, så kan du her få en ca. beregning.

Services: Antal: Afgift: Døgn: År:
Gæstebøger: 0 68 0 0
Forummer: 0 68 0 0
Afstemning: 0 14 0 0
Super afstemning: 0 28 0 0
Super mailform: 3 28 84 30660
Login system: 0 68 0 0
Mailliste: 0 68 0 0
Fifu-toplister: 0 28 0 0
CS-Grund moduler: 0 274 0 0
CS-forum moduler: 0 137 0 0
CS-galleri moduler: 0 137 0 0
CS-artikel moduler: 0 41 0 0
CS-kalender moduler: 0 137 0 0
CS-statistik moduler: 0 274 0 0
Leje afgift pr. år 30660 point!

det er ikke de store udgifter ved at bruge systemet

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:26

nej man behøver ikke at kende til kodning, det klarer programmet når man optetter de formler man skal bruge.
jeg kender nemlig ikke noget til kodning
jeg hjælper gerne hvis du får brug for det.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:29

jeg har 3 supermail former og de koster 30,66 kr pr år.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-08 23:30

Indsæt htmlkode i FrontPage 2003
En bruger har lavet en fin gennemgang af hvordan man indsætter en htmlkode i FrontPage 2003.

http://www.newbie.dk/manualer/download.php?id=1

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-10-08 14:47

Har nu skiftet til web10
Eyvind var først til at fortælle de understøtter FP serverudvidelse
En tak til jer alle
Mit hotel hos one.com gjorde ikke

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 08-10-08 14:48

Tak for svaret Eyvind.