/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ukendt Partion
Fra : vvdriver
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 24-09-08 12:07

Bærbar Hp med MS xp.
Når jeg går ind under computeradministrato/dskhåndtering. Så kan jeg se min dsk er delt i to.
C/partion grundlæggende NTFS...i orden..system..kapacitet 92,98..83,98 ledig..fejltolerance nej.
Så er er en mere uden bogstav.
i oden..(ukendt partion)..kapacitet 1gb..ledig 397..fejltolerance nej.
Spørgsmål:
Hvordan kommer jeg i kontakt med den uden bogstav???.
Nysgerrig efter hvad der er der.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-08 12:08

Det er recovery-partitionen, den må du ikke røre ved.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-09-08 12:10

Lad den være i fred det er til gendannelse

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-08 19:18

Det er som andre nævner netop en skjult partition hvor din Windows m.m. liger på. Fra den kan du gendanne computeren igen hvis der går noget galt.
Læs endelig i din manual om hvordan du skal gøre for at boote op på den. Det er godt at vide nu hvor det hele spinder, istedet for at skulle igang når det hele er brudt sammen. Du kan evt brænde en dvd med indholdet, men alt det er nøjagtigt beskrevet i din manual

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-09-08 21:31

Det som peet49 skriver, og det som stig54 skriver er det det samme?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-09-08 00:58

Recovery og gendannelse er det samme ja

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 25-09-08 13:00

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-08 20:16

Velbekomme