/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløs netærk
Fra : vvdriver
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 20-09-08 11:49

Jeg bliver smidt af efter 5 minutter.
Har prøvet hos en anden, som også har trådløs net.
Systemenheder siger netkortet virker korrekt.
Har nogn et gæt.
Kører xp

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-08 11:55

glemte at skrive, nør jeg bliver smidt af viser den 3 ud af fem i modtagerforhold. Trygger jeg på opdater netværkssteder stiger den til 5 som er max

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-08 12:14

prøv og start med at opdater driveren til dit netkort.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-08 13:56

Hvordan kontroler jeg om netkortet er kaput

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-08 18:49

Hvis netkortet er kaputski, så skal du ikke regne med at kunne registrere noget som helst om trådløse netværker.
Som web no OB skriver, så opdater dine drivere, måske er de af ældre dato, så de kan indholde fejl fra programmøren, som han har rettet i nyere opdateringer.
1) Kontroller om du låser dig fast på dit eget netværk.
2) Kontroller om dit AP / Router har sat hastigheden på kommunikationen til AUTO.
Det er som regel det er oftest går galt.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-08 22:39

Til Severino
Forstår jeg dig ret.Når jeg kan være på nettet fra 5til 10 minutter,er kortet ikke kaput?.
På kabel fra routeren kører den perfekt.
Har opdateret driver til netkortet.
Låst mig til en anden netværk.
Nej-jeg bor i en lille by.Der er to andre som kan ses på tilgængeligt netværk
Netgear samt D-link de er låst den ene kan ses med 1søjle ud af 5. Den anden 0 søjler ud af 5.
Min default modtages med 5ud af 5.
Kan jeg have pillet ved noget som kan skyldes fejlen??.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-08 22:41

Til Severino
Hovsa..hvordan kan jeg se
Kontroller om dit AP / Router har sat hastigheden på kommunikationen til AUTO

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-08 00:30

Inde i routerens opsætning af AP, kan du vælge bl.a. kanal, statisk/dynamisk, SSID og andre ting.
Her kan du vælge den hastighed, hvormed dit AP skal køre.
Hvis du har fastlåst dig til f.eks. 54 Mbit som standard, så vil du være sårbar over for påvirkninger i omgivelserne.
Alene det at gå forbi, eller bevæge dig omkring dit AP, vil give en forstyrelse af signalets styrke.
Hvis så effekten af signalet går ned, så vil forbindelsen svigte, da der går alt for mange datapakker tabt ved denne hastighed, at du opnår time-out, og du bliver smidt af netværket.
Når du køre med AUTO, så vil hastigheden blot gå ned for at stabilisere signalet. Forbindelsen bliver lidt langsommere.
Det betyder ikke noget, og du vil ikke mærke det, så længe at den køre hurtigere end din hastighed ud af huset.
Den hastighed du har hos din ISP (udbyder) f.eks. 4 eller 8 Mbit, sætter grænsen for hvor hurtigt du kan køre på internettet. Det er kun lokalt mellem to maskiner, du vil opnå den hastighed, som dit AP kan klare.
Læg iøvrigt mærke til, hvis du måler hastigheden, så vil den højest ligge på ca. 80% af det lovede, og det er helt normalt, p.g.a. den måde signalet er sammensat på.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-09-08 21:26

Citat
Inde i routerens opsætning af AP, kan du vælge bl.a. kanal, statisk/dynamisk, SSID og andre ting.
Her kan du vælge den hastighed, hvormed dit AP skal køre.

Alt dette siger mig ikke noget.
Men du skriver noget om f.eks. 54 Mbit som standard. Jeg havde set et sted hvor der stod Auto,ved ikke hvad den stod til,men nu står den på auto. Nu kan jeg blive på sommetider 1 time, andre gange 3 timer.Sommetider har jeg problemer med bare at komme på nettet. Mon ikke jeg skal have en til at kikke på det. Konfigurer routeren??:

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 25-09-08 13:02

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-08 16:50

Du kan i en periode, holde øje med den hastighed som der er mellem din PC og router. Det vises ofte nede i højre hjørne, om ikke andet, så hvis du sætter cursoren ned over symbolet for trådløs forbindelse.
Hvis du observere at hastigheden går langt ned, så bør du overveje forbindelsesvejen, mellem antennerne, om der kan være noget som du ikke har taget højde for.

Husk på det er et radiosignal der benyttes, og at det ALTID går den direkte vej, alt andet er reflektioner. - Så hvad er der imellem antennerne på den direkte vej?
En væg bliver væsentlig tykkere, hvis signalet skal skråt igennem denne væg, og hvad består den så af???