/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows vista
Fra : ashkan
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 11-09-08 09:05

Hej med jer
hvorfor man få ikke lov til at skifte navne på en ny mappe,som man selv oprette påskrivebord.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 09:08

Hvad mener du ???

ALT der ikke er systemmapper kan du skifte navn på....

Men du skal være administrator på maskinen....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:15

det er ikke systemmapper det er bare nymappe jeg selv lagte på skrive bord

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:17

og jeg selv er administrator på PCen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 09:19

prøv at klikke på alt så dukker værktøjslinjen frem på dine mapper - den forsvinder igen bagefter. Så burde muligheden være tilstede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 09:20

altså på "ALT" knappen

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:28

det sker ikke nogen. når man forsøger at ændre navne på en mappe ,som man selv har lagt på skrivebord,så maskinen svare denne fil eksister ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 09:37

Så højreklik på skrivebordet og tryk opdater....

Det er sikkert en midlertidet mappe der blot ikke er væk fra "billedet"....

Alternativt genstart....

Citat
så maskinen svare denne fil eksister ikke

Den er jo tilsyneladende slettet - og så kan den selvfølgelig IKKE omdøbes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 09:39

Prøv at kigge i din papirkurv - ligger den også der - så gendan - SÅ kan den omdøbes....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:47

lige nu jeg lagte 10 mapper på krivebord de hedder (Ny mappe) 1,2,3,4,......10 . jeg vilgerne give disse mapper nogle navne i fohold til mappens inhold.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 09:50

Så højreklikker du på de navne de har og vælger OMDØB - så kan du skrive et nyt navn....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:52

papirkurv er tomme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 09:56

Gør nu som allerede skrevet - så kan du omdøbe....

Den mappe du ikke kan slette forsvinder ved næste genstart....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 09:57

det har jeg prøvet men maskinen siger denne fil eksiser ikke uanset vhilke navn man giver mappen maskinen siger det samme (denne fil eksiser ikke ) tisyneladene de må kun hedde mappe 1, 2,3.....
osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:01

Jeg kan ikke helt gennemskue HVAD du laver

Højreklik på dit skrivebord
Tryk "ny"
Tryk "mappe"

Nu får du en mappe du kan højreklikke på og omdøbe...

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 10:06

det har jeg prøvede også genstartede, men problem forsvinder ikke.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-08 10:07

det sker faktisk at vista bare fejler - prøv at genstarte og forsøg igen - burde afhjælpe problemet.

hvis ikke så brug unlocker og omdøb mappen (rename) og du kan også slette de andre med programmet.

http://ccollomb.free.fr/unlocker/#download

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:10

Jeg kan overhovedet ikke gennemskue hvorfor det ikke virker....

Enten gør du noget du IKKE beskriver

Eller du gør IKKE som foreslået....

For du er jo logget ind som admin - siger du...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:12

Allerede når du opretter mappen kan du give den det navn du vil....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:13

Endelig kan du prøve i stifinder... og omdøbe dem der...

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 10:15

1.højerklikker på skrivebord 2. trykker på NY bagefter trykker på Mappe . 3. opretes en mappe på skriverbor 4. højerklikker på mappen så trykker jeg på OMDØB så omdøber mappen for.eks Hans
så trykker på venstre musknappen. maskinen siger Denne fil eksister ikke.END

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:16

Der skal sgu ikke noget program til

Hvis det skulle løse det må der være noget galt med hele installationen...

Det er en SIMPEL Vista-kommando.... (og for den slags skyld alle andre win-versioner)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 10:17

ja refi - det burde virke - men det er faktisk et rimelig kendt problem - derfor jeg linkede til unlocker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:26

Ja - så må hele din Vista installation jo være i udu....

Kør en rep. af systemet (enten fra CD/DVD eller fra den indbyggede resque)

Forsøg først med en gendannelse af systemet til FØR problemet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 10:27

Citat
men det er faktisk et rimelig kendt problem

Forklar ???+

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 10:39

jeg kunne ikke downloade unlocker fordi mine Antivirus forhindre og det advare mod virus.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 10:41

tak fodi i fosøgte at hjælpe jeg må smuute .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-08 10:53

http://www.it-artikler.dk/2008/07/17/unlocker-187/ prøv at downloade herfra (der er nu ingen vira i nogen af dem - men dit antivirus advarer dig om POTENTIEL fare fordi det er en exe fil - den skal blot godkendes)

refi - jeg ved kun det er en fejl i vista der findes på flere maskiner - om det så er en der følger en bestemt version eller en brugerfejl aner jeg ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 11:48

Som mirit skriver...

Advarslen er blot fordi det er en exe-fil....

Den er god nok - hent den bare...

Jeg har lige oprette 30 mapper i forsøg på at lave fejl....

Selv med vilje kan jeg ikke få nogen fejl...

Jeg tror IKKE du har adminrettigheder....

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 11-09-08 12:57

hej... prøv at trykke på egenskaber i mappen ved at højreklikke og så tryk på skrivbeskyttet så den markerde prik er væk tryk så på sikkerhed og så på avancerede så trykker du på EJER og se hvem der ejer mappen... hvis det ikke er dig finder du dig ved at trykke på rediger, når du så har fundet dig så markere du dit navn og husk at sætte en vinge i Erstat ejer af underbeholder og objekter.... så kan du gøre hvad du vil med mappen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-08 15:36

Når du har omdøbt mappen eks. samtidig med at du opretter mappen, så tryk enter
eller venstreklik et sted ude på skrivebordet.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-09-08 18:37

Højreklik på Skrivebordet - Ny - Mappe - Skriv det navn du vil have på Mappen (skriv medens skrivefeltet er blåt) - Tryk Enter

Clou

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-09-08 20:38

hvis du ikke kaan omdøbe dine filer, er det nok fordi de er skrive beskyttet, Højer klik på mappen og kik.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 12-09-08 19:21

synes det er ret træls når man ikke får tilbage meldinger.....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-09-08 19:28

hvis du følger bl.a. den vejledning jeg har givet - så kan det lade sig gøre. Du kan jo bare slette de mapper du ikke kan bruge. Har du puttet noget deri, kan du jo trække filerne over i de mapper du har givet et brugbart navn

Clou

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 14-09-08 11:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-08 12:32

tak - fik du løst problemet ?