/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD afdpiller - HD kvalitet
Fra : Bille1948
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 01-09-08 22:18

Er der nogen, der har erfaring med en DVD afspiller til HD format?

F.eks Panasonic?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-09-08 23:37

Ud fra min manual til min harddisk/DVD optager, så har det noget med indspilningen at gøre.
I HD er der kun 1 times spiletid på de 4,7 GB
I DVD er der 2 timers spilletid på de 4,7 GB
I VHS er der 4 timers spilletid på de 4,7 GB
I Long Play er der 6 timers spilletid på 4,7 GB

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-09-08 04:14

HD kvalitet har med opløsningen at gøre og ikke spilletiden. Så der er noget du har misforstået Severino.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 09:42

Citat
HD kvalitet har med opløsningen at gøre og ikke spilletiden

Og de ting hænger SAMMEN...

Jo finere opløsning - jo mere plads skal bruges.... (til samme spilletid)

Severinos oplysning er 100% KORREKT.... (forklaret i korte træk - reelt er der lidt flere formater)

Dog kan betegnelserne for de forskellige opløsninger være forskellige fra mærke til mærke... (SLP -LP osv.)

Men det står i manualen hvilke betegnelser netop DIN maskine bruger.

Skivetyper:
Blueray - 25-50 GB
HD-DVD - 15 GB
alm DVD- 4.7 GB
dobbeltsidet DVD - 9,4 GB

En "standard" DVD skive i DVD-kvalitet giver 2 timers spilletid
Disse kan så alle deles i optagehastighedder/opløsning (LP-SLP osv) der giver længere spilletid men dårligere kvalitet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 09:44
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-08 10:33

Spørgsmålet gik altså ikke på "skiver" men på kvaliteten af en afspiller, der skal levere et signal til et HD TV.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 10:50

Citat
men på kvaliteten af en afspiller

Kvaliteten af afspilleren ?????

Hvilken afspiller.... ????

ALLE Dvd-drev/maskiner kan afspille en HD skive...
En HD-optager kan OPTAGE i HD-kvalitet (det kan en alm DVDoptager ikke)....

Så hvad er det lige du mener ?

Selve kvaliteten af en HDoptagelse er da det samme..... (standard)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 10:54

Forstået på den måde at der IKKE er plads til en HD-film på en alm DVD-skive..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-08 11:05

Der er forskel på de forskellige DVD afspillere i hvor høj grad de er i stand til levere et billede til et TV med High Defenition (1080).

Nogle DVD afspillere gør det, at de - elektronisk - "mætter" billedet, så det blivere på et HD (ready) TV.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 11:44

Selvfølgelig er der forskel på kvaliten af afspillere - du får hvad du betaler for....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 11:47

Jeg "fattet" ikke en meter af hvor du vil hen med spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 11:48

Nå - trænger vist til at få installeret stavekontrol....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-08 11:50

Det var præcis det jeg var ude efter nogle erfaringer omkring :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 11:59

Jamen erfaringer på HVAD ????

Man kan da rose 20 forskellige produkter der sikkert alle tilfredsstiller de kunder der har købt dem...

I den sidste ende er det jo "svageste" led i systemet der bestemmer kvaliteten...

Så rent teknisk behøver det jo "kun" at være forkert kabel til dårlig placering af skærmen....

Alle mulige forskellige "laboratoriemålinger" kan ikke bruges til alverdens - det er DINE øjne der skal kigge på det.

Overholder produkterne "normen" er den "skid" jo slået....

Resten er et spørgsmål om pris og "øjne"...... (ingen grund til at betale for noget du alligevel ikke kan se)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-08 22:48

Citat
HD kvalitet har med opløsningen at gøre og ikke spilletiden. Så der er noget du har misforstået Severino.

Rigtigt transor!
Du er en klog mand!
Så du ved sikkert også at film i HD fylder væsentligt mere end den gængse standard, derfor er der mindre spilletid!

Men du fik da luft for din viden?

Annuller spørgsmålet
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-08 18:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål