/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænder software
Fra : Dennis85
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 02-08-08 11:41

Hej Kanduer

Jeg har fået et problem med mit gamle Nero5.
Når jeg installerer den, kan den ikke finde min brænder, hverken på min Vista64 bærbare, eller på min fars XP32 stationære, til trods for der er brænder i begge. Jeg ved min fars brænder både er DVD og CD brænder, men jeg kan kun vælge CD som format når jeg starter Nero op på hans.

Jeg ville blive meget glad hvis nogen ved hvad det kan være, og hvordan det kan rettes.
Eventuelt er jeg villig til at skifte til andet brænderprogram, hvis nogen kan anbefale et (helst freeware).

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-08 11:46

Her er et GRATIS og på DANSK
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 11:47
Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-08-08 11:50

Klaudi > Har du nogen erfaringer med det, eller bare fundet det?

miritdk > Jeg kender skam godt Google's søgning . Jeg var mere interesseret i hvis der er nogle folk der kan anbefale noget bestemt ud fra deres egne erfaringer. Men takt tak.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-08 11:50

Hvis det er en version der er fulgt med en anden brænder kan den ikke bruges.
Man kan godt skifte brænder mens en bundlet Nero er installeret, men nyinstallerer man det hele og der sidder en anden brænder end den oprindelige duer Nero ikke mere.

Denne går Du ikke galt i byen med:
http://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-08-08 11:53

LuffeA > Ahh, så er det nok der katten ligger begravet.. Det er nemlig en bundle. Tak for linket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-08 12:00

Har ikke meget erfaring med det, installerede det på en Vista igår, har brugt det en gang, ser ud til at det er lige til at gå til, lidt ala Nero

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-08 12:05

Her er min absolutte favorit brænder, version 6 er gratis, i omtalen nede på siden, beskrives den som bedste alternativ til Nero, jeg foretrækker Ashampoo frem for Nero: http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-08 12:08

Glemte helt at sige, der er dansk sprog indbygget i Ashampoo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-08 12:11

Hæ, jeg installerede såmænd to nye DVD-brændere mens at min bundlede Nero var installeret, men da jeg formaterede var festen slut.

Mit behov er så lille at jeg kunne nøjes med XP`s eget, men man har mere kontrol med et rigtigt program.

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 02-08-08 12:15

Tak for svarende alle sammen.
LuffeA løber af med mine points for de ekstra oplysninger omkring den bundlede version. Det program han anbefaler er i øvrigt super godt, og kører fint på Vista64.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-08-08 12:34

Prøv og afinstallere Nero5 og fjern alle registeringer af programmet med Ccleaner som du kan hente her http://download.hilsoe.dk/ccsetup210.exe.
Når du har gjort det så prøver du og installere Nero5 igen og så må vi se om det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-08 13:03

En fin brænder "liteon" med NERO sofware og det hele koster få hundrede kroner hos Computercity.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 02-08-08 19:18

Køb CloneDVD + CloneCD + AnyDVD..... Så får du aldrig problemer igen
Nok det bedste på markedet

http://www.slysoft.com/en/purchase.html#products