/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opstartsproblemer
Fra : fehsenfeld
Vist : 519 gange
55 point
Dato : 25-07-08 12:53

PC: AMD Athlon 64 3200, 160 GB SATA HD, Radeon 9600 pro 256MB, 2 x 512 MB RAM.....

Probem: For ca. 14 dg. siden begyndte den ikke at ville starte op ved tryk på almindelig opstartsknap, men kun når jeg efterfølgende brugte reboot-knappen. Ved almindelig opstart virkede det som om der ikke blev sendt signal til skræm+tastatur, men PC'en startede godt nok.
Nu vil min PC slet ikke starte mere - det vil sige, selv PC'en kører og blæsere m.m. kører men der sendes ikke noget til hverken skærm eller tastaur (sort skærm).

Er der nogen der kan hjælpe ???

PS: Har desværre ikke flere point.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 25-07-08 13:01

Jeg havde samme problem, dog ikke med skærmen :s
Jeg fandt ud af at når der var noget andet USB tilbehør sat i samme tid som når jeg trykkede på starknappen, så virkede mus og tastatur ikke ..

Prøv at pille det ud, og tænd så commen ..

Det kan være USB tilbehøret kræver for meget af opstarten og får mus/tast/skærm til ikke at gide ..

Scrub.

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 25-07-08 13:26

havde printer + webcam til på USB, men hjalp ikke at pille det fra

Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 26-07-08 00:23

jeg havde samme problem så tog jeg battri ud i ti min så var pc ok om det var held ? men den virke igen

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 27-07-08 14:44

kvkgruppen: Batteri på bundkort, eller.... ????

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 28-07-08 00:07

Kommer der noget tekst ved opstart? feks. cpu test eller noget andet tekst som viser at pc,en tester noget

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 28-07-08 21:43

Nej, intet. Bare sort skærm. Lamperne i tastaturet lyser heller ikke. Det virker som om der slet intet sendes til hverken skærm eller tastatur.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 29-07-08 13:20

hej sider med samme problem. men nej jeg har ikke værret heldig at finde ud af hva f. der kan gøres . men hvis du har løst dit vil jeg gerne høre om det

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 31-07-08 12:32

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan forøge pointene for mit spørgsmål ???

jeg har 60 'login'-point som jeg gerne vil sætte på dette spørgsmål.