/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
strøm+ batteri ikon bliver ikk
Fra : kolibri2o3
Vist : 2004 gange
500 point
Dato : 25-06-08 10:21

mit strøm+ batteri ikon var helt forsvundet, her i kandu, blev jeg foreslået,at klikke midt på skærmen,trykke på egenskaber,derefter pavseskærm,så avanceret, fjerne fluebenet ud for vis altid ikoner, genstarte pcen, atter ind i menuen egenskaber, men nu sætter jeg flueben ud for vis altid ikoner,så kommer strøm eller battei ikon frem efter hvad jeg kører på, men slukker jeg for pcen er ikonet igen væk. jeg er selvfølgelig glad for, at jeg overhovedet kan få ikonet frem,men kan det virkelig passe,at jeg skal igennem den procedure hver gang,kan ikonet ikke bare blive .ps. jeg har også sat flueben ud for lås proceslinien i menuen ved uret.

håber en af jer har en ide til at løse mysreriet.

forresten jeg kan kun få ikonet frem hvis batteriet er på 100%.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 10:26

Dit batteri er på randen af at give op - nyt batteri.....

Et "næsten færdigt" batteri giver omtalte fejl

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 10:42

alså et bateri på en 1½ år gammel pcer, det har jeg svært ved at tro. det lader da også hurtigt op.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 25-06-08 10:45

Muligt....

Ikke desto mindre er det typisk det der sker - så PRØV

Citat
det lader da også hurtigt op

Det bliver det ikke bedre af - det aflader sikkert ligeså hurtigt - igen = dårligt batteri...

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 10:53

hvor længe skal et batteri i en HP Pavilion Entertainment normalt holde når jeg surfer på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 11:01

Det har ikke noget at gøre med om du surfer......

Men en 3-4 timer må være muligt.....

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 11:06

dvs du ved det ikke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-06-08 11:20

der bruges ikke mere eller mindre strøm af at du "surfer" på nettet. Derimod bruger du mere strøm af at du bruge trådløst netværk, spiller krævende spil (her tænker jeg på CPU'en skal arbejder mere og dit grafik kort skal også op i gear).

Prøv og gør hvad refi siger og anskaf dig et nyt batt.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 12:01

sidst jeg hørte om pris på batteri var det så dyrt, at det kostede en halv pcer, 3.500kr.
jeg kan heller ikke sætte det i selv, så prisen er plus arbejdsløn.de er forresten stride på et værksted, man må sørme ikke se hvad de laver, måske er det så nemt, at man selv kan næste gang.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-08 12:28

Prøv lige når du har fået iconet frem at højreklikke og så tryk på opdater så skulle det være der igen ved genstart

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-08 12:30

Det kan da ikke være så svært at sætte et nyt batteri i prøv at åbne de klapper der kan åbnes og se hvad der er inde i

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 13:08

sunowich, når jeg højreklikker på strømikonet står der juster egenskaber for strømforsyning og åben spændingsmåler, ikke opdater.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 13:17

forøvrigt, åben klapperne og se hvad der er indeni, tør jeg ikke. når den her pcer engang er færdig bliver den totalt skilt ad. ps det er min første pcer. så min erfaring kan ligge på et meget lille sted, samtidig hører jeg ikke til den generation som ikke er opvokset med pcer, snarere med sterinlys og olielamper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 16:25

Og ja - batterier til PCer ER dyre.....

Noget skal de jo tjene på

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 16:42

hej Sunowich.

Har højreklikket på skrivebordet og opdateret + genstartet, men det virker desværre ikke. Jeg bliver snart mere og mere overbevist om, at det måske er batteriet der er noget bras. Engentlig burde jeg klage i forretningen, der er dog to års garanti, men de kalder det vel bare almindelig slidtage.
Nå men jeg tar den med ro, det kan jo være, at der pludselig er en som har en ide.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:13

Citat
Nå men jeg tar den med ro, det kan jo være, at der pludselig er en som har en ide.

Kan jo være batterierne bliver billigere i mellemtiden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-06-08 19:21

slidtage......... på software, eller strømmen der slider på kobberbanerne på printpladerne????? Har du garanti så gå dog ned og få et nyt batt. gratis.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 19:38

eller en ny pc ikke koster mere end et batteri refi, hvis jeg alså venter længe nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 20:02

Også en mulighed.....

Men hold dig nu fra IBM....

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 25-06-08 21:15

Tja refi,

Jeg må desværre nok gi dig ret i, at batteriet ikke fungerer optimalt. Jeg har lige været inde i hjælp og support, der står anvisning på visning af ikonet batterimåler,men det dur kun ved fjern/ genstart/isæt flueben, der er også anvisning på isætning og fjernelse af batteri, det ser nu ikke så giftigt ud +anvisning på opladning/afladning/opladning(kalibrering),jeg prøver som sidste mulighed kalibrering,men det hjælper nok ikke,nå men det ser jeg i morgen.
DEt der kalibrering skal foretages ret ofte, og jeg har aldrig gjort det,så det har nok nedsat batteriets levetid. PUha, der er sandelig meget der skal læres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 02:53

Det er da rigtig træls at ikonen forsvandt igen, nu kommer et utraditionelt forslag: Prøv at opdatere driveren til din batteri måler, det kan du gøre fra Enhedshåndtering, jeg aner ikke om det kan hjælpe, men det skader ikke dengang jeg havde problemet, blev det løst efter mit første forslag, jeg tror jeg udførte metoden, med at fjerne markering og sætte den tilbage, en to - tre gange, jeg har ikke problemer nu, ikonen vises hele tiden måske har de andre ret i at batteriet er ved at takke af, der kan være fejl på et batteri, det er ikke normal at skifte efter halvanden år, jeg kører på tredie år, og har strøm til mindst tre timer

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 26-06-08 12:09

Hej ovn.

Hvordan opdaterer jeg driver til batterimåler, er det højreklik på skrivebordet og opdater, for det har jeg prøvet uden held.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 12:13

Nu begynder det sgu at blive sjovt

Citat
dvs du ved det ikke

Jooo - det gør jeg da

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 12:42

Det er et vildt forslag jeg kom med, aner ikke om det måske kan hjælpe, men du gør ikke noget forkert ved at forsøge at opdatere driveren, hvis du vil forsøge så klik på Start og højreklik på Denne computer gå ned og klik på Administrer, nu åbner et nyt lille vindue ovre til venstre klikker du på Enhedshåndtering og Enhedshåndtering åbner ovre i højre side, klik på det lille + ud for Batteri, på min er der to linjer, den øverste er til at styre laderen og den nederste er til batteriet, prøv bare at opdatere driver på begge to, det gør du ved at højre klikke på linjen og klikke på Opdater, hvis du bliver spurgt så giv lov til at søge på internettet, så står guiden og søger og slutter med at hente opdatering eller du får at vide at der ikke kunne findes en bedre driver end den du har nu.
Du har ikke skrevet noget om hvor længe dit batteri kan holde computeren kørende ? Det er en retningslinje for om batteriet dur eller ikke, men hvis du bliver nødt til at skifte, så tag Batteribyen med i dine overvejelser, de er ikke så dyre og de har næsten batteri til alt: http://www.batteribyen.dk/

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 26-06-08 13:49

Ja grin du bare refi, men for at få ikonet frem blev en utraditionel metode brugt,og det virker.
Mit batteri holder kun ca 1½ time, så det er jo nok ikke så godt, men jeg mener ikke det holdt meget længere da det var nyt.
Nu prøver jeg først forslaget fra ovn, hvis det ikke virker, prøver jeg det der kalibrering,og virker det heller ikke, NYT BATTERI.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 14:17

Citat
Mit batteri holder kun ca 1½ time

Du spilder din tid....

Hvis det ALDRIG har holdt længere har du behandlet det forkert FRA STARTEN...

Mit grin var angående opdateringer ved at klikke på SKRIVEBORDET

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 26-06-08 14:18

Hej ovn.

Dit forslag virkede desværre ikke, men det var da forsøget værd, og så fik jeg da også lærdt hvad Enhedshåndtering er, nu er derså kun kalibrering tilbage. Intet skal være uforsøgt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-08 02:08

Citat
Intet skal være uforsøgt
godt du er optimist træls at vi ikke kan få ikonen på plads

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 27-06-08 23:35

Har været i butikken i dag ( føtex) hvor pcen er købt. der er kun ½ års garanti på batteriet, forbrugsvare kalder de det, nå, men jeg har jo heller ikke behandlet det korekt,så det er nok slidt, selv om de siger i forretningen at det ikke er ualmindeligt med 1½ times batteritid på den pc efter 1½år, et nyt batteri er heller ikke så dyrt knap 700kr(av, hvor de har prøvet at snørre mig på det værksted hvor jeg forhørte mig om batteripris),3500kr. kommer der ikke mer,men sagde de i føtex , det kan også være en softwarefejl.Har også kørt kalibreing,uden held.
NU BLIVER DER KØBT NYT BATTERI.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 28-06-08 00:01

Tak for svaret refi.

Nu må jeg så se om det hjælper på ikon problemet,ellers må jeg finde ud af hvad jeg gør med hensyn til den softwarefejl,Føtex mener der måske kan være,men Jeg tror som sagt, at du har ret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-08 00:14

Husk når du får dit nye batteri, at det har bedst af at blive helt opladet og helt afladet nogle gange mens det er nyt, så holder det længere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 10:12

Selv tak...