/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows vista 32/64 bit
Fra : edison
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 23-06-08 18:41

Hejsa.
Hvad er forskellen på win vista 32/64 bit er der nogen fordel at opgradere til 64 bit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 18:46

Det spørgsmål har lige været her.....

Så NEJ - der er ikke noget at hente - tværtimod - da der IKKE er meget software endnu...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 18:47

+ at HELE din maskine skal kunne klare 64bit....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 18:50
Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-06-08 18:54

men burde vista 64 bit ikke udnytte proscoren bedre da den under stytter 64bit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 18:57

32bit udnytter dem ganske fortrindeligt.....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-06-08 19:04

jamm. hvad skal man så bruge den 64 bit til

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 23-06-08 19:07

Godt spørgsmål....

Processorerne løber hurtigere en hardware/software fabrikanterne - for slet ikke at tale om drivere

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 23-06-08 19:13

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-06-08 20:01

hej til alle
jeg har en bærbar pc AcerTravelMate 5512A WLMiden har Vista install. spørgsmålet er -
kan man formatere den og i stedet installere XP den -
på forhånd tak , Tove

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 20:29

Du skal stille et egenhændigt spørgsmål og ikke bruge andres....

Men det er ikke så ligetil da de fleste bærbare består af hardware der er "skræddersyet" til systemet....

Men muligheden er der...

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-06-08 20:34

sorry refi
det var bestemt osse en fejl af mig - har derfor spurgt det rigtigt sted ,
men 1000 tak for dit svar med venlig hilsen Tove

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-06-08 20:51

Forskellen på 32-bit og 64-bit er vel at der bliver flyttet dobbelt så mange bit hver gang computeren skal regne noget ud.

Og det jo smart hvis man gerne vil have en hurtig computer og hvem vil ikke det.
Så der nogen der siger at producenterne af skærmkort også ikke har fået lavet disse 64-bit drivere endnu og det jo ikke så godt hvis windows 64-bit KRÆVER en 64-bit driver det ved jeg bare ikke om den gør.

Men forestil dig f.eks en server hvor der ikke er alt sådan noget som lydkort osv der er det jo en smadder god ide.