/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ikon når pcen kører på batteri
Fra : kolibri2o3
Vist : 578 gange
500 point
Dato : 21-06-08 21:51

kan nogen hjælpe mig med dette spørgsmål.

førhen var der et ikon nederst i højre hjørne ved siden af uret, som viste når jeg kørte på batteri,og hvor meget strøm der var tilbage. ikonet kan godt pludselig dukke op , og igen være væk næste gang jeg starter pcen. jeg har prøvet at ændre indstillingen i menyen egenskaber fra skjul når inaktiv, til vis altid. jeg har også prøvet at fjerne fluebenet ud for lås proceslinien. intet hjælper, det er nu rart at kunne se hvor meget strøm der er tilbage på batteriet,uden at skulle gå ind i egenskaber/tilpas. ps det er ikke så tit jeg kører på batteridrift, kan det ha noget med det at gøre.

håber en af jer har en fidus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 21:52

Er ikonen der, bare skjult ? Eller er den slet ikke i systray ?

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 21-06-08 21:56

det er helt væk. kommer ikke frem når jeg trykker på knappen vis skjulte ikoner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 22:01

Højre klik et tomt sted på skrivebordet, og klik på Egenskaber, under fanen Pauseskærm klikker du på Strømstyring, under Avanceret sætter du markering i Vis altid ikon på Proceslinjen

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 21-06-08 22:23

der var flueben ud for vis altid ikon på proceslinien, så det kan ikke være det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 22-06-08 01:33

Nu har jeg startet min bærbare, den havde jeg samme problem med engang, jeg kan nøjagtig huske hvordan jeg løste problemet, men jeg forsøgte at fjerne markeringen i Vis altid ikon på prooceslinjen, klikkede Anvand og OK, genstartede computeren og satte markering i Vis altid ikon, problemet blev løst men jeg er ikke helt sikker op hvordan, kan ikke huske om jeg ændrede andet, men se lige efter om der også er markering i Vis detaljer om alle batterier, under fanen Batteri måler, der skal være markering i det felt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 13:04

Bruger du Vista

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/1d97f61e-e4f9-4ff2-8a9e-d9e241372c8e1030.mspx

Fejlen vil også kunne opstå hvis dit batteri er ved at være "færdigt"

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 22-06-08 18:06

jrg forstår ikke Ovn,

du skriver du fosøgte at fjerne makeringen , hvis altid ikon, jeg finder ingen steder i proceslinien, h

vor der står vis altid ikon, kun i rullemenuen i egenskaber og det kan ikke fjernes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-08 18:22

Som skrevet har jeg haft samme problem med min bærbare (med XP Home) i Egenskaber for Strømstyring er der markering ved Vis altid ikon på proceslinjen, jeg fjernede denne markering, klikkede på Anvend og OK, genstartede computeren og satte markering tilbage i Vis altid ikon på proceslinjen, klikked Anvend og Ok, så vidt jeg husker viste computeren nu altid ikonen fra dengang, det gjorde den ikke før, så prøv lige først at fjerne markeringen og efter en genstart sætte den i igen, engang imellem skal Windows have beskeder ind med skeer før det virker

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 22-06-08 18:29

Tak for svaret o.v.n..hej igen jeg fjernede fluebenet i menuen egenskaber ud for vis altid ikon, genstartede, satte igen flueben , og vupti, alt fungerer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-08 18:50

Selv tak, godt du fik det til at virke og håber det er vedvarende