/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mange ens processer...!?
Fra : Ysseven
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 16-06-08 09:52

Hej derude...

Min bærbare er sløv igen, igen.

Jeg har derfor kigget lidt på "Application Booster" i Uniblue SpeedUpMyPC - og undrer mig bl.a. over, at der både kører explorer.exe og iexplorer.exe (med forskellige symboler foran), og ikke mindre end 6 modeller af svchost.exe (med ens symmboler foran), hvoraf det ser ud som om kun 2 er "aktive".

Er det normalt, eller har jeg noget liggende, som skal slettes?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-08 10:02

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=656415e24edb342ec8e6ad631b1db169

smut ind og få din pc checket for skidt gratis at oprette sig og benytte forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-08 10:22

Det er normalt at svchost kører op til flere gange (sågar mange gange)...

Det kommer helt an på hvor mange programmer osv. der er installeret da hvert program kalder denne fil og bruger den til evt. automatiske opdateringer o.lign...

Derfor oplever du også at kun enkelte af dem er aktive...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-08 10:35

explorer.exe og iexplorer.exe er to helt forskellige ting

explorer.exe er en væsentlig del af Windows

iexplorer.exe er Internet Explorer

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 16-06-08 16:58

Hej

Med programmet hijackthis er det muligt at se hvilke emner der kører i bagrunden og på den måde fjerne dem ... En god ide vil dog være at poste log filen fra programmet og få nogle her inde fra, til at se på denne. De vil uden tvivl hjælpe dig med at fjerne det som ikke skal være der....
http://www.filehippo.com/download_hijackthis/

Process explorer er et meget spændende app... i stil med task manager du kender fra windows (ctrl+alt+del) Men denne er bare meeget mere avanceret!!!!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=process+explorer&meta=

/CaiNe