/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Practical joke/ skærmbillede
Fra : HelleBirgitte
Vist : 1765 gange
100 point
Dato : 12-06-08 19:03

Jeg ved, at man ved hjælp af få taster, har mulighed for at vende skærmbilledet på hovedet på PC. Men hvordan? Skal bruges som en fredagsspøg på arbejdspladsen.
MEN MEGET VIGTIGT! Ska´ også lige have opskriften på, at vende billedet igen

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-08 19:56
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-08 20:03

"trl" + "Alt" + "Pil op" så vender billedet normalt.
"Ctrl" + "Alt" + "Pil ned" så vender billedet på hovedet

nå det var i omvendt rækkefølge - men virker go´ fornøjelse

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 20:04

Tak pallebhansen - men det må ikke være noget, man skal downloade - firmaet tillader ikke den slags

næh det er ved hjælp af taster, det skulle være muligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-08 20:06

højreklik på skærm - grafikindstillinger - vælg grafikegenskaber - rotation og flueben i aktiver rotation - virker som regel også

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-08 21:15
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-06-08 21:20

miritdk
Citat
"trl" + "Alt" + "Pil op" så vender billedet normalt.
"Ctrl" + "Alt" + "Pil ned" så vender billedet på hovedet

Mon ikke det er nogen genvej du selv har lavet for det virker ikke på XP

Citat
højreklik på skærm - grafikindstillinger - vælg grafikegenskaber - rotation og flueben i aktiver rotation

Hvor finder du grafikegenskaber henne, arbejdscomputere har jo som regl ikke et grafikkort man kan ændre indstillingerne på.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-06-08 21:25

Miritdk - det virker desværre ikke her

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-08 01:32

Det er ikke på alle computer at du kan vende billedet eller skærmen på hovedet, hvis du kan så er der, når du højre klikker på et tomt sted på skrivebordet, et af menu punkterne hedder så Grafiske egenskaber, der kan du måske alt afhængdig af hvilken grafik kort der er i computeren, se om der er en mulighed, det er ikke den nederste Egenskaber du skal klikke på, men den der åbner indstillinger for grafik kortet, her står der at det Crtl+Alt+piltaster du kan bruge, hvis det ikke virker, så er der desværre ikke den mulighed i Grafik driveren http://cybernetnews.com/2008/02/21/cybernotes-rotate-your-screen-orientation/

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-08 19:30

Tak for svaret o.v.n..

Øv at man ikke kan lave denne joke på alle computere
Go´ weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 00:04

Tak, ja det er ærgelig at den mulighed ikke er på alle grafikkort