/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
knapperne vil ikke sidde fast
Fra : majsepige
Vist : 1477 gange
100 point
Dato : 07-05-08 20:34

nu har jeg forstøgt mig med at rense to af tasterne på min bærbar og nu vil de altså ikke på igen, det var først et problem med den ene, og så prøvede vi at løfte den kna ved siden af for at se hvordan den skal sidde fast, men den endte også med ikke at ville sidde fast

http://klojs.dk/tastatur/taster.htm

her kan i se hvordan knapperne sidder nu

Det virker lidt som om at man skal lave en eller anden speciel teknik for at få dem til at sidde fast

Håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-05-08 21:01

Lige det spørgsmål her er nok lidt svært og hjælpe dig med, når man ikke har computeren fysisk foran sig.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-05-08 21:09

Prøv at tjekke denne side:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=10&tid=419488

Måske er der hjælp at hente...?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-05-08 21:13

Da du havde tasterne af, lagde du så mærke til, hvordan de er udformet?
Jeg mener de har nogle tapper, som skal holde dem på plads, i den ende der vender ud mod dig selv, så de ikke springer op som på billedet.
Tasteturer på bærebare kan være udformet på forskellig vis, så der ikke umiddelbart kan gives en entydig vejledning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-05-08 23:00

Er der evt. knækket noget af da du fik dem afmonteret ?? så er det nye eller lim

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-05-08 06:46

Alle taster er normalt udformet med en "han og hun tap", som går i hak med hinanden. Hvis en af delene ikke virker, er der kun en MEGET lille klat lim til at hjælpe.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 08-05-08 12:05

der er ikke noget der er knækket, det kunne vi se på den anden knap vi tog af som der sad findt nok...

jeg må prøve at gå ned til forhandleren så ;D

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 08-05-08 17:22

Citat
Jeg mener de har nogle tapper, som skal holde dem på plads, i den ende der vender ud mod dig selv, så de ikke springer op som på billedet.

Jeg har også forsøgt sammen med majsepige at sætte de taster fast, og det ser nemlig ud som du beskriver her. Der er en "ring" på knappen og en anden "ring" på bunden. Den på knappen skal åbenbart ind i den anden, og så burde man kunne klikke dem sammen på en eller anden måde.

Der ser ikke ud som om der er noget der er knækket og vi har forsøgt at klikke dem sammen på den nærmeste del af knappen. Lidt svært at beskrive hvis man ikke kan se det for sig, men ingen har så små fingre at kunne holde dem sammen. Vil bare mene, det burde være nemmere, hvis det er meningen at tasterne skal kunne løftes af.

Skal man virkelig have så meget tålmodighed og en meget fleksibel grønsagskniv ?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 08-05-08 17:25

Citat
og så burde man kunne klikke dem sammen på en eller anden måde

Altså med en lille pind i højre og venstre side, hvor der på bunden er nogle små riller de kan passe ned i. De klikker bare ikke af sig selv når man presser på knappen. Den er lidt affjedret.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-08 17:52

hvis du kigger igen, evt med lup, så vil du se at den øverste ring, hvor fladen med bogstavet er ovenpå har nogle bittesmå tappe, en midt i venstre side og en midt i højre side.
Den nederste ring har så nogle på tilsvarende plads, små huller.
Det er mit bud at de skal sætts sammen der. MEN at det er så godt som umuligt yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyybhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhyyyyyyyyyygggggggggggyb hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyjjhhh
Jeg har samme problem,
OG det er netop løst!
Jeg klikkede forsigtigt bogstavet af. Altså kun den sorte flade. Så tog jeg ved hjælp af to tynde bambuspinde, dem der bruges som spyd til madlaving, og satte de ovenfor beskrevne ringe sammen i siderne.
Så tog jeg bogstavet og satte det i hak bagtil og derefter kunne det klikkes fast fortil.
Jubi nu kan jeg endelig skrive normalt, det var en plage før da jeg skulle trykke meget hårdt for at få det bogstav med i teksten

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 08-05-08 17:56

Citat
hvis du kigger igen, evt med lup, så vil du se at den øverste ring, hvor fladen med bogstavet er ovenpå har nogle bittesmå tappe, en midt i venstre side og en midt i højre side.
Den nederste ring har så nogle på tilsvarende plads, små huller

Præcis, vi kan se dem med det blotte øje, men har bare gættet på at de små tapper skulle med ind i den anden ring (den på pladen)

Vi må have lidt mere tålmodighed kan jeg fornemme

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-05-08 17:59

Yes jeg klikkede pladen helt af ringen og satte de hvide dele sammen og så derefter pladen først bagtil og så klikket i fortil

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 08:10

Du må prøve at snak med acer kunde support og de kan fortæl rigtigt løsning men jeg synes den tastaur skal skiftes....
Held og lykke

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-05-08 14:56

Citat
Vi må have lidt mere tålmodighed kan jeg fornemme

Hvad er problemet, jeg mener EFTER at jeg har beskrevet hvordan det gøres?!
Det er ikke til at komme til at sætte de to ringe sammen uden at fjerne pladen først. Når det er gjort er den til gengæld meget nem at sætte fast. Sålænge ringene ikke er sat sammen vil den være højere fortil eller bagtil. Lim kan ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 09-05-08 21:46

Nu har vi da fået begge ringe af, samlet dem og sat dem på selve knappen. Nu kæmper vi bare lidt med at få alle 3 dele sat på selve tastaturet........

Fandt lige det tastatur vi kæmper men det har i nok opdaget

http://www.keyboardx.dk/shop.aspx?id=kb.a2707.019

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 09-05-08 21:57

Så er den første på plads

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 09-05-08 22:05

YESSSSS SÅ FIK JEG DEM ENDELIG PÅ PLADS TAKKET VÆRE MULBERRY

TAK !!!

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 09-05-08 22:06

Tak for svaret mulberry.

det var et perfekt svar