/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc=bærbar?
Fra : Anna_tom
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 04-05-08 16:46

Dækker begreb pc ikke også over bærbare eller gælder det kun stationær? (dvs pc=stationær og ikke pc=bærbar)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-08 16:51

Hej

PC = Personlig Computer, det er så både bærbar og stationær

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-05-08 17:05

Det bliver mere og mere almindeligt at definere PC som værende en stationær.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 17:45

laptop = bærbar

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 04-05-08 17:47

Så jeg må formode at det både kan være stationær og bærbar...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 17:53

Ja man kan kalde det hvad man vil

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-05-08 17:54

Det kommer meget an på hvem der siger det og situationen.
Hvis der f.eks. er en der siger "jeg skal have flyttet det fra min bærbar over på min PC" kan du godt gå ud fra at PC betyder stationær.

Men generelt bliver du nok nødt til at gå ud fra at PC betyder enten det ene eller det andet.

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 04-05-08 17:57

når okay.. tak for jeres hurtige svar

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 18:51

Som Klaudi siger, PC = Personal Computer. Uanset hvem der siger det, hvornår de siger o ghvem de siger det til. Så PC kan både være en bærbar computer og en stationær computer.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-08 19:45

PC er IBMs oprindelige betegnelse på " personlig computer" med mikroprocessor og to floppydrev.
De fandtes kun i meget få eksemplarer her i landet og var hundedyre i forhold til hjemmecomputere af anden slags.
De blev ret hurtigt afløst af XT ( med mulighed for harddisk) og andre senere modeller og vandt markedet.
Men PC er blevet hængende som en folkelig betegnelse for diverse computere , bortset fra mainframes.
Derfor er der ingen som kan hævde at kun en bestemt type er PC, bortset fra selvfølgelig den originale, som kun de færreste har set.