/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad skal man lige gøre???????
Fra : sweddi
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 25-04-08 19:35

Hvad skal man lige gøre hvis man har indleveret en pc til rep. hos det sted man har købt den og de så sender den videre til et værksted med post. Pc ankommer til værkstedet ifølge pakkelabelsnummeret og PIST så er den væk og ingen vil tage et ansvar.
HVAD gør man så???????????????????
Pc blev indleveret d 9/4
Modtaget på værksted ifølge pakkelabel d.15/4 og derefter er der ingen der ved hvor den er.
Jeg spørger på min datters vegne for hun er dybt ulykkelig. 6000,- ud af vinduet
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-08 19:40

Dem du har indleveret hos, har et problem og ikke dig.

Du må jo bede indleveringsstedet om at de skaffer din pc tilbage, alternativt må de give dig en ny.

Hvis ingen vil lytte til dig, så må du gå til en advokat

Her er en gratis

http://www.friproces.dk/ngr/

Sikke noget hø, kan godt forstå din datter er ked af det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 19:41

Det ER forretningens ansvar der hvor du har købt den og indleveret den.....

Du har vel fået en kvittering ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-08 19:42

Du har formodenlig en kvittering for at computeren er indleveret til reperation ? Begynd at gøre krav der hvor den er indleveret, de må så sørge for at finde ud af hvor DE har sendt den hen og få den fundet igen, ellers skal i have erstatning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 19:42

HVOR har du købt den - rart at vide for andre

Kommentar
Fra : sweddi

Dato : 25-04-08 19:47

Har selvfølgelig fået en kvittering og alt det der men de fralægger sig ansvaret fordi den skulle være ankommet på værkstedet. Og der er den åbenbart forsvundet ud i den blå luft. Syntes bare at der går rimeligt lang tid uden der sker noget og hvor fløjten skal man så gå hen?

Kommentar
Fra : sweddi

Dato : 25-04-08 19:48

Købt i Bilka One Stop

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 25-04-08 19:51

De kan ikke fralægge sig noget - det er ene og alene DERES ansvar....

Har du mere vrøvl med dem går du til en advokat - du er SIKKER på at vinde....

Så de kommer OGSÅ til at betale omkostningerne....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-08 19:51

Så må forretningen da melde pakken som bortkommet/stjålet, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan indlerer varer til rep. uden at der er en form for sikkerhed for at man får sine varer retur

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 19:53

Bilka burde være klogere....

Du må lidt højere op i herakiet....

Du har retten 100% på din side....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-08 19:54

Den forretning du køber den PC hos er ansvarlig for garantien. Hvor den garanti udføres er dig uvedkommende. (det er ikke nødvendigt at du "tracker" den undevejs)
Er den blevet væk ......................så skal du bare ha' en ny.

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 19:54

Den er købt i Bilka One Stop i Fields, men den er afleveret til rep. i Bilka Næstved d. 9. april og efter ifølge mit pakkenummer jeg ka følge på post Dk. side, ja så er den modtaget d. 15. april...
MEN den er ikke registeret og der med væk !!
Ingen vil ta ansvaret, hverken Bilka Næstved eller rep. stedet i Høje Tåstrup..
(og ps. det er min pc, det drejer sig om)
-Og takker min mor sweddi for den hjælp hun gør, for jeg har kæmpet med det nu så længe !!

Godkendelse af svar
Fra : sweddi

Dato : 25-04-08 19:55

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-08 19:58

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-08 19:58

Hvis ikke Bilka af sig selv erkender at de har ansvaret for computere som bliver indleveret til reperation, så gør som refi foreslår, så kontakt en advokat i er er sikre med den sag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 20:03

Selv tak....

At den er indleveret et andet sted er dig uvedkommende....

De har jo accepteret indleveringen....

I øvrigt mener jeg også det står i deres garantibestemmelser at varer købt i Bilka kan indleveres i en hvilken som helst Bilka....

Så snak lige først med foretningsbestyreren - derefter advokat hvis han/hun giver samme besked - men det tror jeg nu ikke - han/hun er sikkert klogere end den ekspedient du har talt med...

Held og Lykke med det....

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 20:13

Ved godt det ikke er mit problem at den ska fra købssted og frem til rep.sted...
Men problemet er jo så bare jeg selv undervejs har kontaktet værksted der har skrevet under på de har fået den d. 15. april (ka jeg som skrevet se det via pakkelable) men de (værkstedet) påstår at den ikke er kommet frem.. Værkstedet siger det er Bilka Næ. problem og finde den, og Bilka Næ. siger det er værkstedet der ska finde den...
Jeg bliver kastet rundt imellem de to og ingen vil gi mig svar, og ingen vil ta ansvaret !!!
- køb ik noget i Bilka og slet ik en packard bell bærbar pc, ret skidt behandling man får begge steder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 20:17

Nu kan komputeren jo IKKE gøre for den er blevet væk

Der ER kun en skyldig - Det er der hvor du/I har indleveret den........

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 20:19

Måske ikke pc'en skyld nej, var heller ikke det jeg skrev...
Skrev det var dårlig behandling man fik fra stederne hvor denne omtalte er købt og leveret til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-08 20:20

Du har købt i Bilka.......................de afholder garantien.
Du har indleveret i bilka (og fået kvittering)...Bilka har det fulde ansvar for din computer

Bilka skal skaffe din computer tilveje eller give dig en ny / pengene tilbage.

Benyt dette råd fra Nordsted1
Citat
Hvis ingen vil lytte til dig, så må du gå til en advokat
Her er en gratis
http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 20:25

Tak for hælpen
- Må prøve mig frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-08 21:17

Som jeg skrev allerede kl. 19.40 så findes der gratis advokater, så benyt jer af sådan en, måske det hjælper bare det i fortæller i Bilka, at i vil gå videre med sagen, til at de vil gøre noget alvorligt ved det

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 21:23

Og hvor lang ventetid er der mon på at ku få sådan en til og hjælpe ???
- En måned eller 3 måske, måske mere...
Tror der er mange der benytter sig af disse advokater og ku ikke forstille mig de allerede havde tid til og kigge på mit inden for kort tid
Så til den tid vil jeg tro jeg har splittet butikken ad til jeg har fået en ny..
Men forsøg hver, prøver og sætte noget i gang..
Tak *S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 21:26

Tag "lokalavisen" eller lign. og fortæl dem historien - det skal nok sætte lidt gang i sagerne....

Kommentar
Fra : MISSFINE1978

Dato : 25-04-08 21:27

*GH*
...Tro mig lige netop dette har vi haft op og vende
"find dig i noget, find dig i Ekstra Bladet"

- Ku være man sku gøre det