/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB stik vises ikke i Stifinde
Fra : Brassovitski
Vist : 1647 gange
100 point
Dato : 16-04-08 21:38

Halløjsa Gutter
Jeg har lidt problemer med en PC der ikke viser min USB-nøgle når jeg sætter den i maskinen. Den giver godt nok lyd når USB-sticken sættes i, men sticken kan ikke ses i stifinder og den åbner heller ikke af sig selv. Der er installeret Win XP på maskinen med SP2, osv. Jeg har ingen problemer på 4 andre maskiner også med Win XP. Er der nogen der har et tip hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-04-08 21:44

Højreklik på Denne Computer>Administrer>Diskhåndtering, kan du se den der?

Hvis du kan, tildel den et andet drevbogstav, højreklik på enhed i diskhåndtering og vælg rediger

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 22:52

Altså kan du heller ikke se den hvis du åbner denne computer. Hvor du kan se alle drev ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-08 23:06

Klaudi har ret... har prøvet det flere gange

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 23:16

Citat
Klaudi har ret... har prøvet det flere gange

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-04-08 23:49

Du har vel ikke lukket eller slettet denne port?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-08 02:10

Når du har prøvet at skifte bogstav og måske stadig ikke kan se usb memory, så hjælper det nogen gange at gå til en anden mappe fra Denne computer og tilbage igen, så kan den pludselig vises, hvis det ikke hjælper, så prøv at genstarte computeren med usb dimsen i, sidste mulighed er at gå til Kontrol panel og bruge guiden Tilføj hardware

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-08 11:02

Måske dette kan hjælpe lidt på ven
- http://support.microsoft.com/kb/283658/
Dansk MS artkel: Generel USB-fejlfinding i Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310575
samt:
Når du installerer Windows XP Service Pack 2, ser det ud, som om USB 2.0-driverne ikke opdateres
http://support.microsoft.com/kb/873169/da

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-08 11:03

ven = vej (tastaturvirus)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-08 20:51

Citat
Højreklik på Denne Computer>Administrer>Diskhåndtering, kan du se den der?

Hvis du kan, tildel den et andet drevbogstav, højreklik på enhed i diskhåndtering og vælg rediger

mvh klaudi
Nej det kan jeg ikke, administrator har lukket for muligheden 'Administrer computer'.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-08 20:55

Jeg tror faktisk det hele ender op med at det er administrator der har lukket af for USB-sticks. Der er også en memorykortlæser i maskinen, som ikke kan læse memorykort fra et kamera, så der er nok lukket for alle muligheder for at snyde sig igennem. Jeg banker administrator indtil han åbner op.
Undskyld jeg annullerer spørgsmålet, men der er ikke rigtig nogen af svarene, jeg ikke kendte i forvejen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-08 20:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål