/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PDA "falder af" ~ disconnecter
Fra : hovhow
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 13-04-08 17:23

Hej med jer

jeg har lige fået mig en G500...og lang historie kort: Alting virker: den connecter og syncroniserer fint med pc'en via MS Activesync, MEN efter ca. 3 minutter falder den af - af sig selv???

Forbindelsen droppes simpelthen, og den kedelige besked "Not connected" viser sig i systembakken. Den trælse løsning er så at tage USB-stikket og sætte det i igen...og så vente en halv krig på, at der bliver connected (og syndroniseret igen).

Har nogen et bud på årsagen? Noget timeout-snask? Ja klart, men hvor?

Jeg er selvsagt ude efter, at den KUN disconnecter når jeg fjerner stikket.

Bud og gode råd modtages med tak!

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-04-08 17:37

Går skærmen også ud? Hvis ja så fjern flueben i "On external power - Turn off device if not used for XX minutes" i: Settings > System > Power > Advanced
mvh
Janus

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 13-04-08 18:52

Skærmen går ikke ud - de foreslåede settings er allerede sat.

Kan der være andre time-out indstillinger?

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-04-08 19:21

Kan ikke lige gennemskue hvad der så kan være galt. Bruger du nyeste version af ActiveSync?
mvh
Janus

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 13-04-08 19:50

Jeg bruger ver. 4.1. som fulgte med.

M.v.h.
HovHow

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-08 19:57

Ver. 4.1 burde være OK, den har jeg selv brugt.
Har du den nyeste Firmware på PDA'en? Jeg har selv R22 WWE 105 0110
Hent evt ROM opdatering her http://files.eten-users.eu/
Brugernavn: eten Password: etendown
mvh
Janus

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 04-05-08 20:30

Jeg har været væk fra pc'en et stykke tid, så derfor "tavshed" i en periode ;-(

Men tak for hjælpen JanusN - jeg vil huske forslaget om firmware m.v., hvis der opstår "noget" igen.

Løsningen var dog et helt specielt/uventet sted: Firewall'en (Outpost), som stod og lavede noget timet "sikkerheds-noget" - så den afinstallerede jeg - og dét hjalp!

Jeg kører nu alene med AVG Internet Security pakken (inkl. firewall), og nu bliver der ikke disconnectet i tide og utide!

M.v.h.
HovHow