/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Optagelse Journalisthøjskolen
Fra : Sillepigen
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 06-04-08 14:22

Hej med jer!

Jeg har, som en masse andre, søgt ind på journalisthøjskolen og skal til optagelsesprøve den 26. april. Det er min drømmeuddannelse, men motivationen er desværre ikke så høj.

Derfor søger jeg én, der også har søgt ind, og som gerne vil være med til at motivere hinanden. jeg forestiller mig, at vi laver prøverne fra de forrige år, sender dem til hinanden og kommer med kritik. Jeg ved godt, det ikke giver det samme som de dyre forberedelseskurser, man kan tage - men det er heller ikke det jeg søger. Blot en person, der står samme sted som mig, og gerne vil gøre lidt ud af forberedelsen.

Findes den person ikke her, håber jeg, at I andre evt. har en idé til, hvor jeg kan søge efter en skrivemate

Mange hilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-04-08 14:29

Når motivationen ikke er i top, så drop den uddannelse, der er alligevel så mange om budet, at du skal være utrolig heldig for at komme ind.

Dem der er virkelig interesserede tager også den forberedende uddannelse

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 06-04-08 14:32

Tak for dit svar. Jeg er ikke enig. Har været i praktik i 2 måneder på 2 forskellige aviser og jeg elskede det. De prøver jeg lavede fra sidste år, som de rettede for mig, mente de kunne gøre det til optagelsesprøven, men det er et par uger siden nu, og jeg vil gerne holde det ved lige.
Fordi jeg lige for tiden har andre ting i tankerne betyder ikke, at det ikke er det jeg vil.