/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Mangler sociale interesser
Fra : Sillepigen
Vist : 853 gange
200 point
Dato : 05-04-08 16:45

Hej med jer!

Jeg er flyttet fra det sydjyske Billund til smilets by, Århus. Min omgangskreds er lig med 0, jeg starter først på et studie til september og jeg er halvensom om aftenen. Det var problemstillingen.

Jeg arbejder hos en ingeniør-firma, og det er fint, men ikke så socialt for mig, der for det første ikke forstår deres fagsnak, og for det andet er meget yngre.
Derfor vil jeg finde et par gode interesser. Desværre skaber mine ben sig meget, så alt, hvad der inkluderer hop, løb, afsæt og for tiden også gang og trapper er udelukket.
Så jeg tænker enten på en form for sport, hvor man ikke bruger benene på den hårde måde (ridning og cykling er f.eks. ok) men også mere kreative interesser. Så længe det er socialt, og der er mulighed for at møde andre mennesker - også uden for undervisningstiden.

Jeg har tidligere været meget kreativ og lavet lidt drama, men er blevet mere genert med årene. Det kunne selvfølgelig være en udfordring. Jeg spiller også klaver og guitar, og har tænkt på at opstøve et band, der er interesseret i at spille på et hyggeniveau, men også det synes jeg er svært at finde. Eller også kigger jeg de forkerte steder.

Jeg har søgt på nettet, men uden held, så jeg håber, at I kan hjælpe med nogle forslag - generelt, men også gerne mennesker fra Århus, som går eller kender til noget, de er glade for, og som kan kombineres med mine begrænsninger i forhold til sport.

Rigtig god weekend til jer alle!
Kathrine :D

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 05-04-08 17:19

Du kan jo prøve naturist svømning i Gellerup badet om søndagen
http://www.dn-aarhus.dk/forside.php .Her mødes 30 -40 mennesker til naturistsvømning i alle aldre og af begge køn. Efter svømningen er der gratis kage og kaffe. Sidste gang før sommerferien er 7.april.Nu skriver du godt nok at du er genert men jeg kan garentere dig at du aksepteres som du er.Der findes også en ungdoms forening for naturister http://www.dun.dk/forside.php hvor du kan læse mere om naturismen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-08 17:26

De fleste aktiviteter slutter nu, men startet op igen efter sommerferien

Men du kan da efterlyse et band i den lokale avis, sætte sedler op i div. forretninger.

Hvis du er interesseret i håndarbejde, kan du gøre det samme indenfor det håndarbejde du

interesserer dig for, f.eks strikkeklub.

Selv om du ikke selv er sportsaktiv kan det være du kan være medhjælper, så måske det var

en ide, at opsøge nogle foreninger. Eller hvad med at være besøgsven. Besøgsvenner besøger folk i

alle aldre. Hjælpe til i en genbrugsforretning, så du kommer ud blandt andre mennesker.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-04-08 22:37

Har du overvejet tilkaldevikar i en børneinstitution. Det kan du jo nøjes med i en periode til du starter uddannelse.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 09:54

Hej kender du mon denne her side?

Citat
Formålet med denne side er at afhjælpe ensomhed blandt unge i aldersgruppen 15-30 år, der der bor i Århus eller omegn. Her på siden kan du skabe kontakt til andre unge, der er i samme situation som dig selv.

http://www.ensomiaarhus.dk/

Jeg gætter på, at du er i den nævnte aldersgruppe.

Held og lykke, også med dine studier. Når først du kommer igang med dem, kommer du jo selvfølgelig i kontakt med jævnaldrende. Men jeg kan godt forstå, at du føler dig alene nu.

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 30-04-08 08:04

Du lyder, som en person, der har lidt at byde på i forhold til dine interesser og kompetencer. Hvad med at sætte et opslag op og være den, der selv skaber....

Måske der sidder en del som dig og venter på et godt tilbud i forhold til social kontakt og hygge!

Måske findes et kulturcenter i Århus, hvor det er muligt at komme og være både kreativ og musisk.

Alternativt er du kan vælge at bruge denne periode til dig selv, og forsøge at få din "ensomhed" vendt til noget konstruktivt. "Ryd op i dit liv", skab og være til stede i nuet, udvikle din kreative side eller få øvet lidt ekstra på det musiske.

Det er når man er selv, man udvikler de "vildeste ting" og kreative sider. Kunsten er at turde!

Held og lykke
Marianne