/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Udvide af bærbar m. blueetooth
Fra : Krogh_Jensen
Vist : 406 gange
54 point
Dato : 28-03-08 08:53

Hej!

Jeg har købt mig en HP2510 pavilion bærbar PC som jeg er rigtig glad for - det ENESTE minus er at jeg ikke har Bluetooth integreret i den! (Der var jeg åbenbart liidt for hurtig til at slå til, da jeg fik tilbuddet...) ... Nu har jeg så købt en iPhone, og vil altså gerne slippe for at skulle bruge en ledning til at synkroniserer min kalender og kontakter som jeg gør næsten dagligt. -Nu er mit spørgsmål så: Kan jeg købe mig til en bluetooth-funktion, der IKKE er i form af en USB dongle, men som altså bliver bygget ind i den bærbare? Og i så fald; hvad vil det koste mig?

MVH Poul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 09:11

Du kan købe en Bluetooth dongle til USB og det er bedst med en class 1
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-38

Kommentar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 28-03-08 09:43

Som skrevet i mit oprindelige spørgsmål, kan jeg ikke bruge en USB dongle, eller rettere - jeg VIL ikke :) -Den skal integreres, altså bygges ind i computerens kabinet, ellers kan jeg ligesågodt tage ledningen med til telefonen.... Men ellers tak for budet ;)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 09:55

Ok - det så jeg ikke lige.

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 28-03-08 10:49

Mit ummidelbare svar er nej...

Men aldrig et svar uden et men. Er du villig til at droppe garantien på din computer, er du villig til selv at lode, og er du villig til selv at integrere de nye drivere, ja, så kan det godt lade sig gøre :)

-Men jeg ville nok ikk kaste mig ud i det

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 28-03-08 10:52

Jeg ved ikke hvor indbygget du vil ha' det, men det her er nok det nærmeste du kommer:

http://tele-online.dk/product.asp?product=2041&page=1

Kommentar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 28-03-08 10:57

Tak for begge foregående svar...!

Jeg vil have det 100% integreret, dvs. hverken CF-kort, eller USB løsninger - næsten ligegyldigt hvor lidt de "fylder" eller kan ses...

Men ja, jeg er nok klar på at lodde og arbejde lidt for det.... Kan bare ikke lade være med at tænke at der må være "reservedele" til versionen større end min dv2515; der har samme fysiske størrelse, kun større HD samt bluetooth integreret... Hvis den gik i stykker på sådan én, kunne man vel erstatte den med en ny tænker jeg bare?

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 28-03-08 11:04

Det lydder umiddlebart som om du vil kontakte HP og købe bluetooth som reservedel? Tror det blir en dyr fornøjelse, reservedele plejer ikke at være billige...

Hvis din plan er at lode din i selv syntes jeg du ska starte med at finde nogle tegninger og finde ud af hvilken model bluetooth adapteren er.. lol.. Syntes det lyder som et kanon spændene projekt, so keep us updated! :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 11:37

Kort fortalt - det kan du IKKE....

Notebooks er produceret til at indeholde det de gør fra fabrikken...
Det er "nøje" afstemt til hinanden....
De er IKKE bygget til at bygge videre på (bortset fra EXTERNT udstyr....

Så alt ialt

NEJ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-08 08:20

Men selvfølgelig vil HP være istand til at gøre det. Hvis de vil og at det er til at betale for. Kontakt det sted hvor du har købt denog se hvad de siger. Jeg ville da ikke opgive lige første gang