/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænder virker ikke
Fra : moseulv
Vist : 537 gange
268 point
Dato : 14-03-08 23:01

Efter ny installation af Windows-XP forsvandt min brænder. Jeg har været inde på produksentens (Toshiba) hjemmeside og fandt ingenting. Mit diskettedrev hedder TOSHIBA ODD-DVD SD-R6372, min computer hedder Packard Bell C3300 D.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 23:12

Installerede du bundkort drivere inden Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 23:14

Hvad hedder brænderen ? Kan du heller ikke se brænder i Diskhåndtering ? Har du forsøgt med ny firmware til brænderdrevet ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 23:33

Gå i kontrolpanel tryk på tilføj hardware under system enhedshåndtering kan du se om der er nogle gule trekanter og hvis trykke på opdater eller slette driver til drev genstarte så vil maskinen selv geninstallerer en driver og der kan du så vælge søg på netværk hvis den ikke ligger i din win mappe

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 14-03-08 23:44

Hvordan finder jeg det der firmware

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 14-03-08 23:46

Brænder drevet er det samme som diskdrevet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 23:52

Jeg ville forsøge med denne: http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=6908020200&ppn=P910R00168 men ved ikke om det vil løse dit problem, du har ikke fortalt om du kan se enheden i Diskhåndterinng ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-08 23:55

Du har vel sammen med computeren fået en cd med drivere "til bundkortet" . De kaldes måske noget andet, utility eller lignende. De kanogså have ligget på i et særlig afsnit på hardisken.

Hvis det sidste er tilfældet, og du har lavet ny opdeling, og slettet alt uden at have en back up er du på ilde stedt, ligesom alle de andre , der skriver her omat de har " formatteret deres computer" .

Bundkortdriverne sikrer bl. a. DMA funktionen , som skal overføre data fra harddisk til brænder uden at hver bit skal ind og vende processoren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-08 09:17

Kære Moseulv.

Lyt nu til de gode råd, og svar på spørgsmålene.
Du blev spurgt om cd drevet står fejlfrit i oversigten, og så blev du spurgt om du havde installeret ny software i drevet.
Du skal svare på spørgsmålene fordi det kan lede kyndige folk til det rette svar.
Du skal ikke installere andet firmware i drevet. Det giver bare risiko for nye vanskelligheder.

Har du en CD, som fulgte med computeren ?

Var det samme brænder du brugte som drev ved installationen af xp. ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 10:21

CD/diskettedrev sidder i samme hul.
Hvis du skifter mens comp. er tændt - så skal drevet afmonteres nede ved uret først, ellers kan der gå kludder i registreringen.
Det er denne comp http://www.reviewcentre.com/review202653.html ......................?????????
Til venstre i det link kan du måske hente drivere til comp.

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 15:02

Det er indbygget i samme drev

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 15:03

Der fulgte ikke en cd med drivere med jeg købte den brugt

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 15:04

Og jeg instalerede ikke noget før Windows

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 15:06

Og den står fejlfrit i over sigten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-08 15:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 16:54

Efter windows installation skal der installeres drivere til din comp.

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 18:17

Hvor finder jeg så den driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-08 18:27

Den finder du på den side som jeg linker til, længere oppe i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 15-03-08 20:06

Den driver virkede ikke

Kommentar
Fra : strarupski

Dato : 16-03-08 18:45

Hejsa,

ve' ikke lige helt om det her er dit problem... men er såvidt jeg husker ind imellem problemer med XP og aspi...
hvis det er ka' du eventuelt prøve at kigge her...
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/
siden bli'r ca. liggende en uges tid endnu... før den bli'r fjernet...
eller dette link...
http://www.strarup.net/kandu/help/winxpcd/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 17-03-08 11:35

Skal jeg nok prøve men bruger i øjeblikket ikke den pc hvor problemet

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 23-03-08 19:41

Har lige prøvet begge link virker ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 19:42

Citat
Og den står fejlfrit i over sigten

Citat
Efter ny installation af Windows-XP forsvandt min brænder

Det hænger jo ikke helt sammen - Vel

Hvis den står fejlfrit i oversigten ER driver installeret....

Så - fejl 40 - er en absolut mulighed....

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 30-04-08 11:08

Hvad er fejl 40